آرشیو پنجشنبه ۲ خرداد ۱۳۹۸، شماره ۲۲۱۹۳
ورزشی
۹
ضربه آزاد

چه اصراری به پخش دعوا است؟!

سه شنبه شب و به صورت کاملا اتفاقی نظاره گر برنامه «ستاره ساز» از شبکه سوم سیما بودیم، برنامه ای که برخی کارشناسان اهل فن ایراداتی را به ماهیت آن وارد می کنند. آنها بر این باورند که بعید است با این شیوه آموزش استعدادی به ورزش ایران معرفی شود.

اما نکته ای که در این یادداشت قصد داریم به آن بپردازیم ماهیت این برنامه و شکل و فرم اجرای آن نیست، بلکه پخش شدن مشاجره لفظی فیروز کریمی و خداداد عزیزی دو تن از کارشناسان این برنامه است.

رفتار کریمی و خداداد عزیزی و دعوای آنها بر سر زدن یک ضربه کاشته عجیب بود اما عجیب تر از آن اصرار تلویزیون بر پخش جدل لفظی این دو بود؛ آن هم در برنامه ای که ضبط شده بود نه زنده!

قطعا در برنامه ای که هدفش شناسایی و تربیت استعدادهای کم سن و سال فوتبال است نباید چنین اتفاقاتی رخ دهد اما اگر به هر دلیلی هم رخ داد چه اصراری است که از تلویزیون و برابر دیدگان میلیون ها نفر پخش شود؟

نکند خدای ناکرده مدیریت ورزش سیما هم اصرار دارد با رفتار زرد و غوغاسالار بر حاشیه های ورزش متمرکز شود؟!

ما بارها از سر وظیفه اعلام کرده ایم که مسئولان تلاش کنند خروجی و محصول برنامه های تلویزیونی و در اینجا برنامه های ورزشی (در عین جذابیت) در جهت رعایت منافع ملی ، اهداف و آرمان های مردمی باشد. متاسفانه خیلی وقت ها - نه بعضی وقت ها- دیده شده بعضی برنامه های تلویزیونی به علت فقدان نظارت خواسته و ناخواسته در مسیر ناصواب گام برمی دارند که زیبنده تلویزیون و ورزش ما نیست.