آرشیو پنج‌شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۸، شماره ۲۲۱۹۳
حوادث
۱۰

سیل آب و برق برخی روستاهای خراسان شمالی را قطع کرد

بارش های رگباری که از شامگاه سه شنبه در خراسان شمالی آغاز شد موجب وقوع سیل در شهرستان های راز و جرگلان و بجنورد شده که قطعی شبکه های آب و برق برخی روستاها را در پی داشته است.

فرماندار راز و جرگلان گفت: سیل سه شنبه شب و روز چهارشنبه شبکه های آب و برق 45 روستای این شهرستان مرزی را قطع کرد و برخی از راه های ارتباطی این روستاها را هم مسدود کرد.

محمد زارعی هدک ، در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: تلاش ها برای وصل مجدد شبکه آب و برق این روستاها ادامه دارد.

وی افزود: با تلاش های انجام شده برخی از راه های مواصلاتی اصلی بازگشایی شده اما، بارندگی همچنان ادامه دارد و با هر بارندگی و افزایش آب رودها احتمال بسته شدن راه ها وجود دارد.

وی اظهار داشت: امیدوار بودیم مشکل کم آبی 14 روستای این شهرستان که با تانکر تامین می شد، با بارندگی های اخیر برطرف شود اما اکنون قطع آب برخی روستاها به علت سیلاب هم به این مشکل اضافه شده است.

بارش های بهاری و جاری شدن سیلاب ها تاکنون در مجموع در حدود دوهزار میلیارد ریال خسارت به شهرستان راز و جرگلان وارد کرده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری بجنورد هم گفت: راه تعدادی از روستاهای این شهرستان به دلیل جاری شدن سیل همچنان بسته است.

هادی خودنیا ، با اشاره به بی سابقه بودن وقوع سیل سه شنبه شب در سال های اخیر در این استان، اظهار داشت: نیروهای راهداری این استان با تمام توان در حال اجرای عملیات بازگشایی این محورها هستند.

وی با اشاره به حجم بالای آب و سیل شب چهارشنبه در این شهرستان، افزود: همچنین سیلاب باعث خرابی پل و مسدود شدن آب نمای لوله ای مسیر شهرک فرهنگیان به سمت کلاته یاور شد.

وی اضافه کرد: این در حالی است که سیل خسارات فراوانی را نیز به راه های بین مزارع، باغات و مزارع و زمین های کشاورزی این شهرستان وارد کرد.

وی گفت: در حال حاضر میزان دقیق خسارات وارده در دسترس نیست و بعد از انجام عملیات امدادی اقدامات کارشناسی برای برآورد خسارات صورت می گیرد.

بنابراین گزارش، سیل شب چهارشنبه همچنین باعث آب گرفتگی تعداد زیادی از منازل مردم و کوچه ها و خیابان های سطح شهر بجنورد شده است.