آرشیو شنبه ۴ خرداد ۱۳۹۸، شماره ۷۰۶۸
سیاسی
۲

سخنگوی وزارت امور خارجه: گمانه زنی ها پیرامون سفر نخست وزیر ژاپن به تهران واقعیت ندارد

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گمانه زنی ها پیرامون سفر نخست وزیر ژاپن به تهران را رد کرد. رسانه های ژاپنی در چند روز گذشته از برنامه ریزی و تمایل نخست وزیر این کشور برای سفر به ایران خبر داده اند. تلویزیون دولتی ژاپن اعلام کرد که شینزو آبه در حال بررسی سفر به ایران در نیمه ماه ژوئن (اواخر خردادماه) است. گفته شده احتمال دارد نخست وزیر ژاپن سفر بالقوه به ایران را با دونالد ترامپ، رئیس جمهوری امریکا در زمان سفر پیش روی او به توکیو درمیان بگذارد و تصمیم نهایی درباره انجام شدن این سفر بعد از این مشورت گرفته شود.

سید عباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه درخصوص اخبار رسانه ها پیرامون سفر نخست وزیر ژاپن به ایران گفت: «ایران و ژاپن از یک روابط تاریخی و دوستانه برخوردارند و همواره میان مقامات دو کشور گفت وگو و تبادل نظر وجود داشته است که نمونه بارز آن دیدار سران دو کشور در اجلاس های بین المللی و سفر اخیر وزیر محترم امور خارجه کشورمان به ژاپن است.»

او افزود: «در همین راستا جناب آقای دکتر روحانی از آقای شینزو آبه از قبل برای سفر به تهران دعوت به عمل آورده اند که ایشان هم در پاسخ گفته اند در زمان مناسب این سفر انجام خواهد شد. لذا برخی مطالب و گمانه زنی های منتشر شده دور از واقعیت است و اعتبار ندارد.»