آرشیو شنبه ۴ خرداد ۱۳۹۸، شماره ۲۲۱۹۴
اخبار کشور
۲

عراقچی در دیدار با دیپلمات ارشد آلمانی: دوران خویشتنداری ایران پایان یافته است

معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با مدیر کل سیاسی وزارت امور خارجه آلمان ضمن تاکید بر پایان خویشتنداری جمهوری اسلامی ایران، خواستار پایبندی طرف های دیگر برجام به تعهدات خود شد.

«ینس پلوتنر» مدیر کل سیاسی وزارت امور خارجه آلمان و مذاکره کننده ارشد این کشور در برجام که به تهران سفر کرده است با سیدعباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفت وگو کرد.

در این دیدار آخرین تحولات برجام و تلاش های آلمان برای حفظ آن مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

عراقچی در این دیدار با تاکید بر پایان خویشتنداری جمهوری اسلامی ایران، تعهدات کشورهای باقی مانده در برجام پس از خروج آمریکا از این توافق را یادآوری و بر ضرورت اجرای این تعهدات بر اساس چهار بیانیه کمیسیون مشترک برجام تاکید کرد.

به گزارش تسنیم در این دیدار همچنین، پلوتنر بر ادامه تعهد کشورش به برجام تاکید کرد و گفت: کشورهای اروپایی به تلاش ها و مشورت های خود برای تامین خواسته های ایران و حفظ برجام ادامه خواهند داد.

فقدان اقدام عملی از سوی اروپا

حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس و مدیرکل بین الملل در دیدار ینس پلوتنر مدیرکل سیاسی وزارت خارجه آلمان گفت: فقدان اقدام عملی از سوی طرف های اروپایی در اجرای تعهدات برجامی خود، بزرگترین مانع در مسیر حفظ برجام است.

امیرعبداللهیان با تاکید بر اهمیت رایزنی های دیپلماتیک افزود: زمان رو به پایان است. تداوم خرید نفت ایران توسط اروپا و راه اندازی فوری کانال بانکی موثر، حداقل اقدام اروپا برای مقابله با رفتار نادرست کاخ سفید و ترمیم اعتماد در حال از دست رفتن با اروپا می باشد.