آرشیو شنبه ۴ خرداد ۱۳۹۸، شماره ۷۰۶۸
فرهنگی
۶

روی خط خبر

صدور مجوز نمایش برای سه فیلم

مجوز نمایش سه فیلم «بی حسی موضعی» به تهیه کنندگی حبیب رضایی و کارگردانی و نویسندگی حسین مهکام، «جان دار» به تهیه کنندگی ابراهیم طالش مجیدی، کارگردانی مشترک حسین امیری دوماری، پدرام پورامیری و نویسندگی مشترک حسین امیری دوماری، پدرام پورامیری، محمد داودی و «آشفتگی» به تهیه کنندگی، کارگردانی و نویسندگی فریدون جیرانی صادر شد.

جنجال سازی کتاب نویسنده ایرانی در امریکا

جامعه یهودیان امریکا به قرار گرفتن کتاب کودک گلبرگ باشی نویسنده و ناشر ایرانی مقیم امریکا تحت عنوان «ف مثل فلسطین» در قفسه های کتابخانه محلی نیوجرسی اعتراض کردند. موضوع این کتاب درباره فلسطین است که خشم یهودیان آن منطقه را برانگیخته و در تلاشند تا آن کتاب را که به زعم آنها معرف فرهنگ فلسطینی و در دشمنی با یهود است از کتابخانه های منطقه جمع آوری کنند.

دغدغه های علی ترابی برای حفظ حریم موسیقی

عصر روز چهارشنبه اول خرداد با حضور معاون امور هنری و مدیران مجموعه معاونت، از خدمات علی ترابی قدردانی شد و محمد الهیاری فومنی، به عنوان مدیرکل دفتر موسیقی معرفی شد. علی ترابی، مدیرکل پیشین دفتر موسیقی، در جلسه تکریم خود، تاکید کرد پس از 14 ماه کار، به نقطه ای رسیده است که فکر کرده نبودنش می تواند کمک به موسیقی باشد. او ابراز امیدواری کرد این امر، تلنگری باشد تا حریم موسیقی بهتر رعایت شود.

درگذشت پیشکسوت قرآنی

محسن مظاهری، پیشکسوت قرآنی کشور و یار دیرین استاد مولایی که سال ها لباس شاگردی او را بر تن داشت، به دیار باقی شتافت.