آرشیو شنبه ۴ خرداد ۱۳۹۸، شماره ۲۲۱۹۴
شهرستان ها
۷

معاون وزیر راه و شهر سازی: لایروبی اروندرود بعد از ماه رمضان آغاز می شود

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: بر اساس توافق صورت گرفته بین رئیس جمهوری ایران و نخست وزیر عراق، لایروبی اروندرود بعد از ماه مبارک آغاز می شود.

محمد راستاد ، اظهار داشت: با توجه به اینکه تنها رودخانه قابل کشتیرانی کشور اروندرود است، یکی از توافقات در ملاقات اخیر سران ایران و عراق، لایروبی اروندرود بود.

وی افزود: بر این اساس، توافق با عراق برای لایروبی اروندرود در قالب پروتکل 1975 الجزایر بین دو کشور صورت خواهد گرفت که مستلزم بازگشایی دفتر همکاری های مشترک است که در قالب این دفتر، تمام عملیات لایروبی، ایمنی، راهنمایی کشتی ها و سایر موارد به صورت مشترک انجام خواهد شد.

وی گفت: پیگیری ها برای لایروبی اروندرود از طریق وزارت امور خارجه شروع شد تا جلسات فنی با طرف عراقی برگزار شود و مکانیزم های نهایی برای بازگشایی دفتر همکاری، شروع شود.

راستاد ، با اشاره به اینکه با بازگشایی دفتر مشترک می توان شاهد شروع عملیات لایروبی اروندرود بود، افزود: مطابق توافق رئیس جمهوری و نخست وزیر عراق شروع عملیات بعد از ماه رمضان خواهد بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: تمام تجهیزات سازمان بنادر آماده است تا بلافاصله بعد از بازگشایی دفتر مشترک، عملیات لایروبی را شروع کند، بر این اساس، اگر طرف عراقی در مذاکرات فنی به موقع حضور پیدا کند در زمان تعیین شده عملیات لایروبی را شروع خواهیم کرد.