آرشیو شنبه ۴ خرداد ۱۳۹۸، شماره ۲۲۱۹۴
شهرستان ها
۷

150 میلیارد ریال به مدارس سیل زده خوزستان اختصاص یافت

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان گفت: سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، 150 میلیارد ریال برای بازسازی و تعمیر مدارس سیل زده خوزستان اختصاص داده است.

علی قربانی با اشاره به آسیب دیدن 104 مدرسه در این استان بر اثر سیلاب بیان کرد: برای جبران خسارت وارده شده به مدارس سیل زده استان به 990 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی گفت: مکاتباتی با وزارت نفت برای جبران بخشی از خسارات وارد شده به مدارس خوزستان بر اثر سیلاب انجام دادیم که توافق شد شرکت نفت مدارسی را که در مناطق زیر پوشش نفت بر اثر سیل دچار خسارت شده بازسازی کند. وی افزود: همچنین مقرر شد 16مدرسه توسط موسسات خیریه و خیران ساخته شود. قربانی گفت: 10 هزار کلاس درس برای رسیدن به سرانه کشور باید در خوزستان ساخته شود. مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان بیان کرد: 10 هزار کلاس درس در خوزستان نیز تخریبی است و در مجموع باید 20 هزار کلاس درس ساخته شود تا به میانگین کشوری برسیم ضمن اینکه حدود 2 هزار مدرسه در خوزستان نیز به بازسازی نیاز دارند. مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان با اشاره به اینکه این اداره کل آماده آغاز ساخت 50 مدرسه آسیب دیده در خوزستان بر اثر سیل است افزود: بیشتر مدارس روستایی ما دچار آبگرفتگی شدند و برای کاهش زمان ساخت مدارس در روستاها که تعداد کلاس کمی دارند از روش های نوین ساختمان سازی استفاده خواهیم کرد. مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان نیز گفت:با کمک خیران در کشور بخش زیادی از هزینه بازسازی مدارس سیل زده خوزستان تامین شد. محمد تقی زاده گفت: زندگی 205 معلم نیز بر اثر سیلاب دچار خسارت شده که برای جبران آسیب وارد شده به خانواده آنها اقداماتی در حال انجام است.