آرشیو یک‌شنبه ۵ خرداد ۱۳۹۸، شماره ۴۶۱۷
بازار دیجیتال
۱۷
از آن سو

هوش مصنوعی می تواند محتواهای ممنوعه را شناسایی کند

منبع: آی تی ایران

فیس بوک با انتشار گزارشی جدید اعلام کرد که فناوری هوش مصنوعی این شرکت به قدری توسعه یافته که قادر است 8/ 96 درصد از مطالب و محتواهای ممنوعه در این شبکه اجتماعی را شناسایی و حذف کند. طبق اطلاعات این گزارش که مربوط به سه ماه نخست سال جاری میلادی است، مطالبی همچون آزار و اذیت، ترویج تروریسم، برهنگی کودکان، خشونت و تصاویر غیراخلاقی با کمک فناوری هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی در این پلت فرم شناسایی و با موفقیت حذف شدند.

فیس بوک اعلام کرده که در 6حوزه مورد بررسی، هوش مصنوعی توانست 8/ 96 درصد از مطالب و محتوای ممنوعه را قبل از آن‎که نیروی انسانی تشخیص دهد، شناسایی و حذف کند. همچنین، هوش مصنوعی این شرکت توانست 65 درصد از چهار میلیون مطلب حاوی گفتار خشونت آمیز را در این شبکه اجتماعی حذف کند. این مساله نشان دهنده رشد 24 درصدی در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته و 59 درصدی در مقایسه با سه ماه پایانی 2018 است.

شرکت فیس بوک از فناوری هوش مصنوعی برای رصد پست های کاربران، تبلیغات، تصاویر و ویدئوها استفاده می کند. این شرکت اعلام کرده که در سه ماه نخست سال 2019، بالغ بر 900 هزار مورد محتوای مربوط به قاچاق دارو را شناسایی و حذف کرده است. از این میان، 3/ 83 درصد توسط این فناوری تشخیص داده شد.

همچنین در این بازه زمانی حدود 670 هزار محتوا مربوط به فروش اسلحه گرم شناسایی شد که 6939 درصد از این موارد با کمک فناوری هوش مصنوعی صورت پذیرفت. گای راسن، از مدیران ارشد فیس بوک در این رابطه عنوان کرد که فناوری هوش مصنوعی از طریق تشخیص پست های ناقض قوانین فیس بوک، به ما در شناسایی نحوه دور زدن فیلترهایمان توسط برخی از کاربران کمک زیادی خواهد کرد. وی افزود: ما به تلاش ها و سرمایه گذاری هایمان در این زمینه ادامه خواهیم داد تا توانایی های خود را در تشخیص این گونه مطالب به زبان های مختلف ارتقا دهیم. فیس بوک در سه ماه پایانی سال 2018، بالغ بر 2/ 1 میلیارد حساب کاربری و در سه ماه نخست 2019، افزون بر 19/ 2 میلیارد حساب کاربری را حذف کرد.