آرشیو یک‌شنبه ۵ خرداد ۱۳۹۸، شماره ۲۲۱۹۵
صفحه آخر
۱۲

جان بولتون: ترامپ آماده دیدار بدون پیش شرط با رهبر کره شمالی است

مشاور امنیت ملی آمریکا آزمایش های موشکی پیونگ یانگ را ناقض قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل دانست و گفت که «دونالد ترامپ» آماده دیدار و گفت و گوی بدون پیش شرط با رهبر کره شمالی است.

«جان بولتون» برخلاف اظهارات رئیس جمهوری آمریکا، که گفته بود آزمایش های کره شمالی کم اهمیت هستند، این آزمایش ها را نگران کننده و ناقض قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل دانست. وی گفت که ترامپ آماده دیدار و گفت وگوی بدون پیش شرط با «کیم جونگ اون» است. به گزارش ایسنا، مشاور امنیت ملی آمریکا در توکیو و پیش از سفر چهار روزه ترامپ به ژاپن، در جمع خبرنگاران گفت: رئیس جمهوری آمریکا قبلا دو دیدار بدون پیش شرط با کیم جونگ اون در ویتنام و سنگاپور داشته است و هیچ دلیلی وجود ندارد که چنین دیدارهایی با پیش شرط صورت نگیرد. مشاور امنیت ملی آمریکا در ادامه همچنین گفت که چنین دیدارهایی به اقدامات بعدی خلع سلاح اتمی کره شمالی و همچنین حل مسئله ژاپنی های ربوده شده در دهه های گذشته توسط مقام های پیونگ یانگ و تعیین سرنوشت آنها کمک می کند. با توجه به تمایل نخست وزیر ژاپن در برگزاری چنین دیدارهایی، این به نفع کره شمالی است که با نخست وزیر ژاپن همکاری کند.

وی همچنین گفت : مقام های آمریکایی آماده گفت وگوهای بیشتر در سطح کاری برای دستیابی به پیشرفت هستند. «استفن بیگان» نماینده ویژه ترامپ در امور کره شمالی، نمی تواند منتظر گفت وگو با همتای کره شمالی خود باشد، چون آنها پاسخی نداده اند. او آماده واکنش از سوی کره شمالی است، تا به هرجایی برای گفت وگو برود.

مشاور امنیت ملی آمریکا همچنین با اشاره به توقیف کشتی باری کره شمالی و هشدار پیونگ یانگ مبنی بر اینکه اقدام فوق مانعی بر سر راه مذاکرات است ، مدعی شد: این توقیف، اقدامی مناسب بوده است. شاید اکنون زمانی مناسب برای گفت وگو درباره بازگشت ناو جاسوسی «پویبلوی» آمریکا باشد که در سال 1968 توسط کره شمالی مورد تهاجم قرار گرفته و هنوز در رودخانه ای در پیونگ یانگ است.