آرشیو یک‌شنبه ۵ خرداد ۱۳۹۸، شماره ۲۲۱۹۵
ورزشی
۹

عدم تصمیم گیری برای دبیرکل در نشست هیئت اجرایی کمیته المپیک

اعضای هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک در نشست دیروز خود پیرامون مباحثی همچون بودجه فدراسیون ها و وضعیت دبیرکل این کمیته، بحث کردند.

نشست اعضای هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک دیروز در محل این کمیته برگزار شد تا مهم ترین مسائل پیرامون این کمیته بحث و بررسی شود.یکی از مهم ترین مباحث در نشست دیروز در رابطه با بودجه فدراسیون ها برای تخصیص در سال جاری بود.بنابر اعلام گزارش خزانه دار کمیته ملی المپیک، فدراسیون ها بخشی از بودجه خود را به صورت علی الحساب دریافت می کنند و بخش باقی مانده را بعد از تصویب بودجه کلی در سال جاری، دریافت خواهند کرد.اولین واریزی به فدراسیون ها توسط کمیته ملی المپیک دیروز انجام شد و در این مرحله هر یک از فدراسیون ها بین 40 تا 50 درصد از بودجه سال گذشته خود را دریافت می کنند.

همچنین دیروز در مورد برخی از مصوبات داخلی کمیته ملی المپیک بحث و بررسی صورت گرفت اما در مورد دبیرکل و وضعیت بلاتکلیف این پست، تصمیم مشخصی گرفته نشد.با توجه به مسائلی که برای شاهرخ شهنازی پیش آمد و موضوع بازداشت وی، رئیس کمیته ملی المپیک تصمیم گرفت سرپرستی را برای این پست معرفی کند.از طرفی شنیده ها حاکی از این است که مراجع بین المللی بعد از انتشار خبر بازداشت شهنازی، به کمیته ملی المپیک ایران نامه زده و خواستار پاسخ در این باره شده اند. با برگزاری نشست دیروز هیئت اجرایی، درخصوص انتخاب سرپرست دبیرکل صحبت هایی مطرح شد اما با توجه به عدم استعفای شاهرخ شهنازی، جایگزین شهنازی معرفی نشد. قرار است در جلسه بعدی تصمیم گیری نهایی صورت بگیرد.

آنطور که شنیده می شود اعضای هیئت اجرایی تصمیم گرفتند تا زمان تایید اساسنامه کمیته ملی المپیک در هیئت دولت و اجرایی شدن آن به طور رسمی در کمیته، در مورد دبیرکل تصمیم گیری نکنند و زمانی که اساسنامه از دولت تائیدیه گرفت طبق آن عمل کنند و در مورد دبیرکل تصمیم گیری شود. با توجه به تغییرات اساسنامه کمیته ملی المپیک و اصلاحاتی که صورت گرفته، رئیس کمیته ملی المپیک این اختیار را دارد که دبیرکل و خزانه دار را به هیئت اجرایی معرفی کند.