آرشیو یک‌شنبه ۵ خرداد ۱۳۹۸، شماره ۲۲۱۹۵
ورزشی
۹

نشان طلای سعید ملایی در مسابقات جودو چین

جودوکار تیم ملی کشورمان با برتری مقابل حریف ژاپنی خود به نشان طلای رقابت های گرندپری چین دست پیدا کرد.

سعید ملایی جودوکار شایسته کشورمان که با رنکینگ 3 دنیا، سید یک وزن 81- کیلوگرم رقابت های گرندپری چین بود، با کسب سه پیروزی متوالی به نشان طلای این رقابتها دست پیدا کرد.

وی دیروز بعد از یک دور استراحت، «گریگالاشویلی» از گرجستان را با ضربه فنی شکست داد و در ادامه «عبدالمحمد» از مصر را پیش رو برداشت و به نیمه نهایی راه پیدا کرد. ملایی برای صعود به دیدار نهایی «اوگان باتار» از مغلوستان نیز ضربه فنی کرد و راهی دیدار نهایی شد.این جودوکار کشورمان در مبارزه نهایی به مصاف «ساتارو فوجی وارا» از ژاپن رفت.

این سومین مبارزه دو جودوکار بود. «فوجی وارا» در فینال رقابت های قهرمانی آسیا 2017 ملایی را شکست داده بود و نماینده کشورمان در فینال رقابت های جهانی 2018 در باکو آن شکست را جبران کرد و طلای جهان را به خود اختصاص داد.

پیش از این محمد بریمانلو نماینده وزن 73- کیلوگرم ایران و دارنده مدال برنز جهان که در جایگاه 15 رنکینگ قرار دارد، در دور نخست برابر ماگدیل استرادا نفر 23 رنکینگ از کوبا شکست خورد و از دور رقابت ها کنار رفت.

این دوره از مسابقات روز جمعه سوم خردادماه با حضور 345 جودوکار از 43 کشور به میزبانی چین در شهر «هوهات» آغاز شده و عصر امروز به پایان می رسد.