آرشیو شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸، شماره ۴۳۶۹
ورزش
۱۴
چهره - 1

صخره سرخ؛ پرافتخارترین بازیکن تاریخ لیگ برتر

بازیکنانی در جهان فوتبال حضور دارند که به تصویر عینی جمله «سن فقط یک عدد است» به حساب می آیند. کاپیتان سرخ ها یکی از آن بازیکنان است. سیدجلال حسینی علاوه بر اینکه القابی همچون صخره یا سوپرمن را یدک می کشد، می تواند به راحتی به عنوان عامل تعیین کننده قهرمانی در لیگ برتر نیز شناخته شود. او تاکنون با 3 تیم مختلف و در مجموع 7 بار جام قهرمانی لیگ برتر را بالای سر برده است و از این حیث رکورددار محسوب می شود. سوپرمن پرسپولسی ها که بعد از خط خوردن از لیست جام جهانی اعلام بازنشستگی کرد حالا تمام تمرکزش را روی لیگ برتر و باشگاه پرسپولیس گذاشته و همان طور که خودش اعلام کرده است فعلا قصد آویزان کردن کفش هایش را ندارد.

البته کافی است همین بازی پنجشنبه شب پرسپولیس مقابل پارس جنوبی جم را مشاهده کنیم تا کاملا به کاپیتان سرخ ها حق بدهیم که بخواهد فوتبالش را ادامه دهد. سیدجلال در بازی مقابل پارس در تمامی نبردهای هوایی موفق بود که با توجه به سن و سالش بسیار جالب است. عکسی از این بازیکن در فضای مجازی منتشر شده که نشان می دهد او در بازی مقابل سپاهان در ورزشگاه آزادی، توپ را در ارتفاع بیش از دو و نیم متری و نزدیک به 30 سانتی متر بالاتر از سر کی روش استنلی یک متر و 95 سانتی متری زده است.

هر چند سیدجلال حسینی در بازی مقابل ماشین سازی اشتباهی منجر به گل مرتکب شد اما هیچ کس نیست که بتواند نقش او را در قهرمانی سرخ ها کتمان کند. صخره سرخ هم از نظر فنی و هم از نظر هدایت تیم در زمین بازی، جایگاهی بسیار با ارزش در ترکیب برانکو دارد. او حالا 7 بار موفق به لمس جام قهرمانی لیگ برتر شده است. او که 37 سال دارد ولی هنوز می تواند به رکورد جذاب خودش حمله کند. عطش سیری ناپذیری سیدجلال در کسب موفقیت را شاید بتوان در جهان فقط با کریستیانو رونالدو مقایسه کرد.