آرشیو یکشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۸، شماره ۵۳۹۳
ورزش
۱۷

ویلموتس، امروز یا فردا در تهران

تاج: حرفی از رقم قرارداد نزنید!

رضا پورعالی

با اعلام مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال مارک ویلموتس که برای قبول هدایت تیم ملی ایران به توافق رسیده روز یکشنبه یا دوشنبه به ایران سفر می کند. در این سفر فدراسیون فوتبال با ویلموتس توافقات نهایی را انجام و قراردادش را امضا می کند.

همچنین ویلموتس نهایتا تا روز سه شنبه این هفته فهرست بازیکنان تیم ملی را اعلام می کند تا برای اردوی آینده رسما استارت بزند. ویلموتس قرار است با تعامل با برخی مربیان تیم ملی و فدراسیون از بازیکنان را دعوت کند تا بتواند شناخت بهتری از نفرات مورد نظرش به دست آورد.

مهدی تاج دیروز با رد شایعات اعلام کرد، امضا نشدن قرارداد طرفین به خاطر اختلاف های مالی است که طی یکی، دو روز آینده نهایی می شود. رئیس فدراسیون فوتبال در این باره گفت: بحث مذاکره با ویلموتس بحث امضا کردن نبود بلکه موانعی بود که در قرارداد او پیش بینی شده بود. باید آن مشکلات را رفع می کردیم. بعضی دوستان فکر می کردند فقط برای امضای قرارداد است که با او صحبت می کنیم و باید به بلژیک برویم اما امضا را در داخل کشور ده بار می شود انجام داد.

وی ادامه داد: بعضی از این موانع مانند انتقال پول بود که به چه شیوه ای بتوان دستمزد او را پرداخت کرد. البته هنوز بحث هایی در حوزه مالی مانده است و چیزی نیست که در اختیار فدراسیون فوتبال باشد که در یک جلسه رئیس فدراسیون یا هیات رئیسه تصمیم بگیرند این کار را انجام دهند یا خیر. ما باید تقریبا ویلموتس را سرمربی ایران بدانیم. او یکشنبه یا دوشنبه به ایران می آید و دوشنبه یا سه شنبه اسامی تیم ملی را هم اعلام خواهد کرد و می توانیم فصل جدیدی را با این مربی خوب در مسابقاتی که کمیته فنی مناسب دیده آغاز کنیم.

رئیس فدراسیون فوتبال همچنین گفت: با توجه به بند قرارداد سرمربی جدید تیم ملی فوتبال، نه فدراسیون و ویلموتس حق رسانه ای کردن مبلغ قرارداد این مربی را ندارند.