آرشیو سه‌شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۸، شماره ۵۴۰۳
ورزش
۴
گپ

محمود افشاردوست، کارشناس والیبال از لیگ ملت ها می گوید

می توانیم در جمع 6 تیم برتر دنیا باشیم

تیم دوم در لیگ ملت های والیبال. آن هم بعد از برزیل. شاید اگر کمی خوش شانس تر بودیم و می توانستیم برزیل را شکست بدهیم، قاعده کمی فرق می کرد. با این حال نتایج ایران در این دوره و تا اینجای کار قابل دفاع بوده است. با محمود افشاردوست، دبیر سابق فدراسیون و کارشناس فعلی والیبال درباره عملکرد ملی پوشان حرف زده ایم که در زیر می خوانید.

به نظر شما عملکرد ملی پوشان تا اینجای مسابقات چطور بوده است؟

من که می گویم عالی و برای آن هم دلیل دارم. بیایید آن دو هفته را به دو قسمت تقسیم کنیم. اگر بگوییم در هفته اول عالی بوده ایم، می توانیم برای هفته دوم بگوییم خوب.

قبول دارید که مقابل برزیل کمی گیر داشتیم و...

پیش می آید. من می گویم مقابل آرژانتین، برزیل و ژاپن خوب بودیم. یعنی نمره ای که می شود داد نمره خوب و قابل قبولی است، اما من می گویم بچه های ایران شایسته از این بهتر هم هستند.

روز گذشته خیلی از رسانه ها از مصدومیت بعضی از بازیکنان به دلیل فشار بالای مسابقات نوشتند. این موضوع اعضای کادر فنی و همچنین هواداران را نگران کرده است.

مصدومیت همیشه مثل یک سایه دنبال بازیکنان است، اما خب از دست دادن بازیکن در تورنمنتی به این مهمی فقط دستان سرمربی را می بندد. با این حال ما بازیکنان جایگزین خوبی داریم که می توانند خیلی از خلا ها را جبران کنند. ضمن این که یک سرمربی می داند که ترکیب اولیه خودش را چطور بچیند. در هر صورت امیدوارم اتفاق خاصی برای ملی پوشان نیفتد.

تا المپیک زمان زیادی باقی نمانده است و این هم نگران کننده است.

شک نداشته باشید سرمربی تیم خودش حواسش به این چیزها هست، چون بدون شک پیش بینی آسیب دیدگی و خیلی از این موارد می شود. ما داریم از بیرون به ماجرا نگاه می کنیم و در بطن قضیه نیستیم تا ببینیم چه اتفاقی افتاده یا می افتد.

پیش بینی شما از پایان این مسابقات چیست؟ ضمن این که در ایران هم میزبان هستیم.

پیش بینی خیلی سخت است. ما تیم خوبی داریم و همان طور که گفتید در ایران هم میزبان هستیم. از امتیازهای لازم که خارج از خانه کسب کرده ایم باید حداکثر استفاده را بکنیم. من که امید زیادی دارم تا تیم ملی به مرحله نهایی صعود کند.