آرشیو سه‌شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۸، شماره ۵۴۰۳
زندگی: سلامت
۱۴
جام خوراک

بهترین روش های نگهداری توت فرنگی تازه

توت فرنگی یکی از بهترین و خوشمزه ترین میوه های این فصل است و علاوه بر تازه خوری می تواند به صورت شربت، مربا یا در تهیه کیک و شیرینی جات مختلف مورد استفاده قرار بگیرد. توت فرنگی به دلیل این که حاوی درصد قابل توجهی آب است، قابلیت نگهداری بسیار پایینی دارد و گاهی پس از 24 ساعت کیفیت خوراکی خود را از دست می دهد. در ادامه راهکارهایی برای افزایش مدت زمان نگهداری آن ارائه خواهد شد.

اولین قدم در افزایش مدت زمان نگهداری این میوه دقت در خرید است. در زمان خرید توت فرنگی های نرم، ضربه دیده و دارای رنگ تیره را انتخاب نکنید چرا که در نقطه شروع فساد هستند.

میوه هایی که علائم کپک زدگی دارند را سریعا جدا کرده چرا که یک توت فرنگی کپک زده برای فساد حجم زیادی میوه کافی است. به جدا کردن بخش های کپک زده و قرار دادن آن در کنار میوه های سالم اکتفا نکنید چرا که شما نمی توانید با چشم غیر مسلح ریسه های قارچ را در میوه تشخیص دهید.

شست وشوی توت فرنگی تنها باید قبل از استفاده صورت بگیرد.

شست و شوی کل محموله و نگهداری آن در یخچال به سرعت فساد آن می افزاید.

اگر همه توت فرنگی ها را شستید بایستی آب اضافی را با دستمال حوله ای مناسب بگیرید.

بهترین روش برای حذف آلودگی ها از توت فرنگی استفاده از مخلوط آب (سه لیوان) و سرکه سفید (یک لیوان) است. توت فرنگی ها را به مدت یک تا سه دقیقه در این محلول قرار دهید و به آرامی با انگشتان خود آن را بسایید و در نهایت آبکشی کرده و رطوبت آن را با دستمال بگیرید.

بهترین دما برای نگهداری توت فرنگی صفر تا 2 درجه سانتی گراد است. شما می توانید میوه ها را در کیسه های پلاستیکی در باز یا در کشوهای میوه یخچال یا ظروف یک بار مصرف شفاف و در دار قرار دهید.

منجمد کردن توت فرنگی

انجماد یکی از روش های مناسب نگهداری این میوه است. اما تصور نکنید با این روش می توانید توت فرنگی های نرم و بی کیفیت را برای مدت زمان بیشتری نگهدارید. تنها توت فرنگی های رسیده و دارای بافت سفت گزینه مناسب انجماد هستند.