آرشیو چهار‌شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۸، شماره ۹۵۱۴
بین الملل
۳

خبر

استعفای نماینده جمهوری خواه منتقد ترامپ از انجمن درون حزبی

تنها جمهوری خواه کنگره که خواستار استیضاح «دونالد ترامپ» شده بود، از عضویت انجمن درون حزبی مجلس نمایندگان آمریکا استعفا کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، «جاستین آماش» اولین نماینده جمهوری خواه کنگره که خواستار استیضاح «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا شده بود، از عضویت «انجمن درون حزبی آزادی مجلس نمایندگان آمریکا» کناره گیری کرد.این نماینده جمهوری خواه ایالت «میشیگان» به خبرنگار شبکه «CNN» گفت که «بیشترین احترام را برای آنها قائل است و آنها دوستان صمیمی من هستند اما نمی خواهم مزاحمت بیشتری برای این گروه به وجود آورم».

پایگاه تحلیلی پولتیکو از طریق دفتر آماش، خبر استعفای این نماینده کنگره را تایید کرد.آماش، یکی از اعضای بنیانگذار انجمن درون حزبی آزادی مجلس نمایندگان آمریکا، برای مدت هاست به طور مداوم با رهبری جمهوری خواهان مخالفت می کند و در دو سال گذشته ترامپ را در شماری از موضوعات به چالش کشیده بود.طبق گزارش پولتیکو، حمایت آماش از استیضاح ترامپ، اعضای انجمن درون حزبی آزادی را به دردسر انداخت و به همین دلیل اعضای حزب فوق ماه گذشته به طور گروهی تصمیم گرفتند تا با موضع آماش در زمینه استیضاح ترامپ مخالفت کنند.

طبق این گزارش، برخی گمانه زنی ها حکایت از آن دارد که آماش احتمالا به عنوان یک نامزد لیبرال در انتخابات ریاست جمهوری 2020 با دونالد ترامپ رقابت کند.

«نزار زاکا» تهران را ترک کرد

رویترز به نقل از یک مسئول لبنانی اعلام کرد که نزار زاکا دیروز از زندان آزاد شد و تهران را به مقصد بیروت ترک کرد.

به گزارش ایسنا، یک مسئول لبنانی در گفت وگو با رویترز اعلام کرد: نزار زاکا، شهروند لبنانی که به جرم جاسوسی در تهران بازداشت شده بود دیروز به همراه عباس ابراهیم، مدیرکل اداره امنیت عمومی لبنان تهران را به مقصد بیروت ترک کرد.

عباس ابراهیم، مدیرکل اداره امنیت عمومی لبنان پیش از این در گفت وگو با رویترز اعلام کرد که نزار زاکا (شهروند لبنانی بازداشت شده در ایران) بعد از گذراندن مراحل قضائی آزاد خواهد شد و همراه من به لبنان بازخواهد گشت.

بر اساس این گزارش، رسانه های لبنانی اخیرا تصاویری منتشر کردند که سرلشکر عباس ابراهیم و نزار زاکا در کنار هم نشسته اند و پشت آنها پرچم ایران و لبنان قرار دارد.