آرشیو چهار‌شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۸، شماره ۲۲۲۰۶
شهرستان ها
۷

کارگران معدن کوشک بافق به سر کار خود بازگشتند

مدیر روابط عمومی معدن سرب کوشک بافق گفت: کارگران این معدن پس از گذشت حدود 2 هفته، به سر کار خود بازگشتند.

محمد جعفری اظهار داشت: با وساطت فرماندار بافق، شورای کارگری با حضور کارگران تشکیل جلسه داد و همه کارکنان معدن کوشک مشغول به کار شدند.

وی افزود: تمام قضایای معدن سرب کوشک در نشست کارگری بر طرف شده و هر 40 کارگر قسمت روباز معدن که اکثرا راننده هستند به محل کار خود برگشتند.

نماینده تام الاختیار معدن سرب بافق درخصوص کسر حقوق کارگران گفت: طبق قانون آنها باید هشت ساعت کار کنند تا حقوق کامل بگیرند اما بنا به پیشنهاد خودشان 6 ساعت کار می کردند و این طبیعی است که وقتی 2 ساعت مدت کارکرد کم شود دستمزد هم کم می شود.

وی اظهار داشت: فقط یک نفر بازنشسته با تجربه با تشخیص مدیرعامل برای ایمنی بیشتر در قسمت روباز به کار گرفته شده که هم به نفع معدن و هم به خاطر کیفیت در ایمنی کار است.

یکی از کارگران معدن گفت: ما 40 نفر از کارگران معدن روباز سرب و روی کوشک به دلیل بکارگیری نیروی بازنشسته در آبان ماه 97 و کسری حقوق خود از 29 اردیبهشت به سر کار نرفتیم.

وی تصریح کرد: فرماندار بافق قول وساطت داد و گفت: به زودی مشکل کارگران این قسمت بر طرف می شود که به وعده خود عمل کرد و امروز کارگران بعد از گفت و گو با شورای کارگری به کار بازگشتند.

محمد زاده رحمانی فرماندار بافق هم گفت: کارگران معدن سرب کوشک به خاطر کسری حقوق به نسبت 2 ساعت کار کمتر و پاره ای مشکلات صنفی دست از کار کشیده بودند.