آرشیو دو‌شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۸، شماره ۴۳۸۲
سیاست
۴
خبر آخر

هشدار سیدحسن خمینی نسبت به ناکارآمدی برخی مسوولان

یادگار امام با تاکید بر مسوولیت یکایک افراد جامعه در بالا بردن کارآمدی نظام گفت: از دید من بزرگ ترین انتظار امام، شهدا، مجاهدین اسلام و پیامبر اسلام(ص) از یکایک ما این است که مقداری بیشتر تلاش کنیم و مجموعه را کارآمدتر کنیم. به گزارش جماران، حجت الاسلام سیدحسن خمینی در مراسم تجدید میثاق شهردار تهران، اعضای شورای اسلامی شهر و مدیران شهرداری تهران با آرمان های امام خمینی(ره) طی سخنانی کوتاه گفت: اگر بعد از 30 سال به این فکر کنیم که چه وظیفه ای نسبت به امام به عنوان مقتدا و رهبر کبیر انقلاب داریم یا به تعبیر دیگر اگر بگوییم چنانچه امام امروز در قید حیات بودند چه تقاضایی از یکایک ما داشتند یا به بیان دیگری اگر امام امروز می خواستند با جامعه صحبت کنند، آنها چه انتظاری دارند؟ به نظر من پاسخ آن، تببین و بالا بردن و نشان دادن کارآمدی نظام اسلامی است.

یادگار امام افزود: اگر نقطه ای بتواند به انقلاب، نظام، اندیشه امام، اندیشه سیاست دینی، تشیع سیاسی و روح سیاسی جامعه ضربه بزند بیش از هر چیزی ناکارآمدی مسوولان نظام است. البته نظام چیزی غیر از یکایک شما نیست. یعنی حقیقتی ورای مسوولان و کسانی که تصدی امور را دارند، وجود ندارد. مثل داستان عطار که دنبال سیمرغ می گشت و سیمرغ چیزی غیر از همان مرغان نبود؛ لذا اینکه انسان به دنبال یک نظامی خارج از وجود یکایک ما باشد، کار غلطی است. وی اظهار کرد: نظام همین مجموعه ای است که شما هم یکی از اجزای آن هستید؛ یکی از کسانی هستید که آن را به وجود آورده اید و امروز آن را نمایندگی می کنید. در هر نقطه ای هستیم برای ادای دین به خون هایی که ریخته شد و زحماتی که پیشینیان کشیدند تا این نهال امروز بارور شود هر کسی یک گام به جلو بردارد. اگر قرار است کارآمدی این مجموعه بالا برود همه برخیزیم و قدمی پیش نهیم.

سیدحسن خمینی با تاکید بر اینکه کارآمدی را باید از همه بخش ها شروع کرد، ادامه داد: یکی از آنها شهرداری است که بخشی را در اختیار دارد. چندان نباید به بیرون نگاه کرد. مجموعه نظام همین تک تک ما و شما هستیم. لذا امروز در بعد کارآمدی نظام هر چه بیشتر بکوشیم. از دید من بزرگ ترین انتظار امام، شهدا، مجاهدین اسلام و پیامبر اسلام(ص) از یکایک ما این است که مقداری بیشتر تلاش کنیم و مجموعه را کارآمدتر کنیم.