آرشیو چهار‌شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۸، شماره ۲۲۲۰۶
صفحه آخر
۱۲

تعداد دروغ های رئیس جمهور آمریکا از مرز 10 هزار گذشت

روزنامه «واشنگتن پست» در جدیدترین گزارش خود با عنوان «همه ادعاهای دروغ ترامپ» نوشته او به رکورد روزی 12 دروغ رسیده و طبق محاسبات این روزنامه در مجموع 10 هزار دروغ گفته است.

روزنامه «واشنگتن پست» از زمانی که ترامپ در سال 2016 به عنوان رئیس جمهور در کاخ سفید مستقر شد سامانه حقیقت یابی را در مورد اظهارات و ادعاهای ترامپ راه اندازی کرده است. به نوشته این روزنامه آمریکایی، در زمان شروع این طرح که در ابتدا مختص صد روز نخست ریاست جمهوری ترامپ بود، او به طور میانگین هر روز نزدیک به پنج دروغ می گفت اما هر چقدر که از حضور ترامپ در کاخ سفید می گذشت، میانگین ادعا های کذب او نیز بالا و بالاتر می رفت و به رکورد 8 دروغ در هر روز رسید. حالا واشنگتن پست گزارش تازه ای را با این عنوان نوشته: «یک سال فریبکاری بی سابقه: ترامپ سال 2018 به طور متوسط در هر روز، 15 ادعای کذب مطرح کرد».

داده های آماری جدید این روزنامه نشان می دهد رئیس جمهور آمریکا از زمان ورود به کاخ سفید تاکنون بیش از 10 هزار ادعای دروغین، یعنی روزانه 12 دروغ به زبان آورده است. به گزارش باشگاه خبرنگاران، داده های آماری «فکت چکرز» این روزنامه که همه اظهارات و گفته های رئیس جمهور آمریکا را تجزیه و تحلیل می کند، نشان می دهد او در مدت 869 روز ریاست جمهوری اش، 10796 ادعای دروغین و نادرست مطرح کرده است.

در واقع رئیس جمهور آمریکا در تاریخ 26 آوریل(6 اردیبهشت) از تعداد 10 هزار ادعای دروغین فراتر رفت. حدود یک پنجم این ادعا های دروغین در ارتباط با مسئله مهاجرت است. همچنین پرتکرارترین ادعای کذب که رئیس جمهور آمریکا به زبان رانده به خصوص از زمان تعطیلی دولت آمریکا، مربوط به دیوار مرزی مکزیک بوده که او همیشه مدعی شده این دیوار در حال ساخته شدن است. ادعا های دروغین ترامپ در ارتباط با تجارت و تحقیقات مربوط به دخالت ادعایی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هم 10 درصد کل دروغ هایش را شامل می شود. به نوشته سی ان ان، رئیس جمهور آمریکا به طور روزانه 12 بار دروغ می گوید؛ که این تعداد بیشتر از تعداد دفعاتی است که بیشتر آمریکایی ها دستان خود را در یک روز می شویند. بر اساس داده های یک موسسه امور خدماتی آمریکا، فقط 50 درصد آمریکایی ها دستان خود را روزانه بیش از 10 بار می شویند!