آرشیو چهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۸، شماره ۲۲۲۰۶
حوادث
۱۰

اقدام دولت برای حذف تعرفه واردات برنج یک تصمیم ضد تولیدی است

نماینده مردم رشت در مجلس گفت: اقدام خلاف قانون دولت برای برداشتن تعرفه واردات برنج آن هم در موعد برداشت این محصول استراتژیک یک تصمیم ضد تولیدی است.

جبار کوچکی نژاد در گفت وگو با تسنیم با بیان اینکه دولت به جای گوش کردن به درد و دل کشاورزان شالیکار شمالی هر روز برای آنها مشکلی جدید ایجاد می کند اظهار داشت: اقدام دولت برای برداشتن تعرفه واردات برنج، غیرقانونی و تصمیمی بر خلاف شعار رونق تولید است.

وی در واکنش به تصمیم اخیر دولت برای لغو محدودیت واردات برنج قبل از برداشت محصول داخلی عنوان کرد: این مشکلی است که دائما وجود داشته به طوری که دولت و دستگاه های زیرمجموعه آن هیچ گاه اراده چندانی برای حمایت از حقوق کشاورزان نداشته اند.

وی با بیان اینکه واردات برنج در این مقطع زمانی عملی خلاف قانون است تصریح کرد: طبق قانون مصوب شده، دولت موظف است واردات محصولات کشاورزی را به گونه ای تنظیم کند که در فرآیند انجام آن به محصول داخلی آسیب وارد نشود.

کوچکی نژاد ابراز داشت: بر اساس مقررات، دولت 3 ماه قبل و 3 ماه بعد از برداشت برنج حق هیچ گونه واردات برنج و یا توزیع برنج خارجی را در سطح بازار ندارد.

وی آزاد کردن واردات برنج و برداشتن تعرفه آن را در این مقطع زمانی تصمیمی ضد تولیدی از سوی دولت خواند و گفت: این تصمیم شالیکاران را به خاک سیاه می نشاند و در سالی که به فرموده مقام معظم رهبری به نام سال رونق تولید نامگذاری شده زمینه نابودی کشاورزان شمالی را فراهم می کند.

نماینده مردم رشت در مجلس پیگیری و بررسی موضوع برداشتن تعرفه واردات برنج خارجی در صحن مجلس را مورد تاکید قرار داد و ابراز داشت: برای همه ما به عنوان نمایندگان مردم در خانه ملت جای بسی تعجب است که چطور دولت آن هم در این شرایط بد اقتصادی مردم، دست به اقداماتی این چنینی می زند.