آرشیو چهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۸، شماره ۷۰۸۰
حوادث
۱۲

حوادث جهان

آرزو کیهان
حراج موی بتهوون

چند تار موی بتهوون موزیسین مشهور آلمانی به قیمت 12 هزار پوند در حراج ساتبی در معرض فروش قرار گرفت.به گزارش دیلی استار، بتهوون در سال 1826 میلادی به درخواست دوستش آنتوان هالم چند تار موی خود را قیچی کرد و به او هدیه داد. موهای بتهوون که سال ها به عنوان یک یادگاری ارزشمند در خانواده هالم باقی ماند، حالا قرار است در حراجی ساتبی در لندن به فروش برسد. به گفته کارشناسان با توجه به شهرت بتهوون احتمال فروش موهای وی با قیمت بالاتری وجود دارد.

مسابقه با صندلی چرخدار

مسابقه صندلی های چرخدار در ژاپن با حضور ده ها شرکت کننده برگزار شد. به گزارش شینهوا، این مسابقه هیجان انگیز در شهر «هانیو» 60 کیلومتری توکیو برپا شده است. از حدود 10 سال قبل این مسابقه با الهام از مسابقات اتومبیلرانی فرمول یک آغاز شده و شرکت کنندگان در حالی که روی صندلی های چرخدار می نشینند باید یک مسیر 200 متری را در حالی که دور خود می چرخند طی کنند. برنده کسی است که بتواند تعداد بیشتری دور خود بچرخد و به خط پایان برسد. جایزه امسال این مسابقه 20 کیلو برنج بود.

فرود مرگبار هلی کوپتر در منهتن

فرود اضطراری هلی کوپتر بر سقف آسمان خراشی در منهتن نیویورک با مرگ خلبان همراه بود. به گزارش بی بی سی، خلبان هلی کوپتر که قصد داشت بر بام آسمان خراش 54 طبقه فرود اضطراری داشته باشد به دلیل مه غلیظ و نبود دید کافی با ساختمان آسمان خراش برخورد کرد. در این حادثه هلی کوپتر دچار آتش سوزی شد و خلبان جان باخت. گزارش های رسیده نشان می دهد که به علت شرایط نامناسب جوی خلبان درخواست فرود اضطراری کرده بود. سخنگوی پلیس نیویورک نیز اعلام کرد: افرادی که در زمان حادثه در ساختمان حضور داشته اند لرزش شدیدی را به همراه صدای مهیب احساس کرده اما در این حادثه ساکنان برج آسیب ندیده اند.