آرشیو دوشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۸، شماره ۴۳۸۲
جامعه
۱۳

ویژه

اصفهان میزبان هیات 13 نفره از فعالان صنعت گردشگری مجارستان

هیات 13 نفره از فعالان موسسات گردشگری کشور مجارستان، همزمان با برگزاری یازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع دستی اصفهان، 28 خرداد ماه سال جاری به اصفهان سفر می کنند. به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، این گروه در جریان سفر خود به ایران، از شهرهای شیراز (به عنوان خواهرخوانده شهر بوداپست)، اصفهان و یزد به عنوان مثلث طلایی گردشگری ایران دیدن می کنند.

حفر چاه گمانه برای پایش آب های زیرزمینی دشت شازند کلید خورد

به گزارش روابط عمومی پالایشگاه حفر اولین چاه گمانه به منظور پایش آب های زیرزمینی دشت شازند در سایت شرکت پالایش نفت امام خمینی(ره) شازند با حضور مهندس غلامی مدیر عملیات، روسا و مسوولان ادارات HSE، مهندسی طرح ها و گروه مشاورین پروژه به سرپرستی دکتر واعظی از دانشگاه تبریز روز گذشته (دوشنبه 11/3/1398) کلید خورد. این گزارش می افزاید: پروژه فوق یک پایش زیست محیطی نامیده می شود که به منظور پایش ورود آلاینده های نفتی به آب زیرزمینی و خاک در محدوده شرکت های پالایش نفت امام خمینی(ره) شازند، شرکت ملی پخش منطقه مرکزی و شرکت ملی خطوط لوله و مخابرات انجام می شود که عمده اهداف شامل: پایش تغییرات سطح ایستابی در آب زیرزمینی، پایش و جلوگیری از آلودگی های احتمالی، بررسی کیفیت آب های زیرزمینی، ارزیابی تاثیر منابع آلاینده بر کیفیت آب های زیرزمینی و بررسی عملکرد عملیات پاکسازی در صورت مشاهده آلودگی احتمالی است که زمان اجرای آن 9 ماه برآورد شده است.

متروی تهران و حومه 14 خرداد رایگان است

خدمات رسانی شرکت بهر ه برداری متروی تهران و حومه در خطوط یک، دو، سه، چهار، پنج، شش و هفت در روز سه شنبه 14 خرداد 98 همزمان با برگزاری مراسم سی امین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران رایگان است. مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو با اعلام این خبر گفت: شرکت بهره برداری متروی تهران از شامگاه روز 13 خردادماه خدمات رسانی ویژه به منظور جابه جایی زایران و شرکت کنندگان در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) را آغاز می کند و در این راستا سرویس دهی شبانه حرم تا حرم از ایستگاه شهرری تا ایستگاه حرم مطهر امام خمینی(ره) با فاصله حرکت هر 30 دقیقه یک قطار از ساعت 23 تا 6 صبح اجرا خواهد شد.