آرشیو دو‌شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۸، شماره ۳۴۴۳
حوادث
۱۱

کلاهبرداری با راه اندازی موسسه غیرقانونی کاریابی

شرق: مردی که با راه اندازی موسسه کاریابی غیرمجاز در مرکز پایتخت از افراد زیادی کلاهبرداری کرده است، دستگیر شد. به گزارش خبرنگار ما شاکیان این موسسه مدعی هستند این مرکز کاریابی با اخذ مبالغی از 50 هزار تا 500 هزار تومان، وعده استخدام در مراکز مختلف به آنها داده اما تمام این وعده ها پوچ بوده و زمانی که متقاضیان کار برای پس گرفتن وجه پرداختی به این موسسه مراجعه کردند، با تهدید مسئول شرکت مواجه شدند.

پس از این شکایات، تحقیقات پلیسی توسط ماموران کلانتری انقلاب کلید خورد و در بررسی های اولیه مشخص شد این شرکت کاریابی فاقد مجوز، تبلیغات گسترده ای در فضای مجازی از جمله سایت هایی مانند دیوار و شیپور انجام داده و به این ترتیب زمینه سوءاستفاده از متقاضیان کار به ویژه ساکنان خارج از تهران را فراهم کرده است.

ماموران در ادامه تحقیقات متوجه شدند این شرکت در قبال معرفی مشاغل معمولی که همگی برخلاف میل مشتریان و متقاضیان بوده، مبالغ مختلفی از جویندگان کار دریافت کرده و متقاضیان کار بعد از سرگردانی در تهران و عدم موفقیت در کسب وکار جدید، مجددا به شرکت مراجعه می کردند و خواهان استرداد وجه می شدند که در نهایت این اتفاق موجب درگیری داخل شرکت می شد. در تحقیقات تکمیلی مشخص شد محل فعالیت دفتر کاریابی دارای دو در ورودی و فاقد تابلوست که به دوربین مداربسته برای رویت مشتریان یا حضور احتمالی پلیس مجهز است و احتمال پنهان کردن مدارک و مستندات موجود شامل دستگاه کارتخوان سیار، مهر اصلی دفتر، فرم های موجود و اوراق شناسایی شکات با رویت پلیس یا مال باختگان وجود دارد.

در نهایت ماموران با کسب دستور قضائی در عملیاتی سنجیده وارد شرکت شدند و چهار پرسنل شرکت شامل دو زن و دو مرد را که در حال جذب سه مشتری کاریابی جدید بودند، مشاهده کردند. ماموران ضمن جمع آوری تمام مدارک، مستندات موجود و فرم های کاریابی، مسئول شرکت را بازداشت کردند و دفتر شرکت پلمب شد.

سرهنگ علی آقا کارخانه سرکلانتر سوم پلیس پیشگیری پایتخت درباره این پرونده گفت: متهم با تکمیل پرونده به مقام قضائی معرفی شد و از زمان بازداشت او همه روزه افراد مختلف با اطلاع از دستگیری این شخص به کلانتری انقلاب مراجعه و از او شکایت می کنند به گونه ای که تاکنون شکات این پرونده به 40 نفر رسیده است.