آرشیو دوشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۸، شماره ۳۴۴۳
دیپلماسی
۱۵

کوتاه دیپلماسی

کوتاه دیپلماسی

مرحله دوم گزارش «کاهش تعهدات برجامی»

ایسنا: در ادامه اطلاع رسانی سازمان انرژی اتمی درباره اقدامات فنی تصمیم ایران برای «کاهش تعهدات هسته ای»، 27 خرداد نمایندگان رسانه های گروهی داخلی از روند تولید در کارخانه آب سنگین اراک بازدید می کنند. بر اساس اعلام روابط عمومی سازمان انرژی اتمی، در ادامه بازدید نمایندگان رسانه های داخلی از سایت غنی سازی نطنز که 31 اردیبهشت انجام شد، خبرنگاران در جریان آخرین اقدامات سازمان در راستای اجرای تصمیم شورای عالی امنیت ملی برای «کاهش تعهدات هسته ای» قرار گرفتند. اکنون در مرحله دوم قرار است دوشنبه، 27 خرداد، نمایندگان رسانه ها در جریان آخرین تحولات در روند تولید آب سنگین در کشور قرار بگیرند. توقف تعهدات مربوط به سقف تولید اورانیوم غنی شده و همچنین تولید بدون محدودیت آب سنگین در تاسیسات اراک دو اقدامی است که طی 60 روز در گام اول تصمیم اخیر ایران انجام می شود.

سفیر آلمان: در مورد برجام طرفدار ایران هستیم

ایرنا: میشائیل کلور برشتولد، سفیر آلمان، در دیدار با معصومه ابتکار، معاون زنان ریاست جمهوری گفت: در مورد برجام، طرفدار ایران هستیم و معتقدیم انتظارات ایران باید برآورده و تصویر خوب ایران باید برای همه آشکار شود. به گزارش معاونت امور زنان و خانواده؛ میشائیل کلور برشتولد روز یکشنبه در این دیدار افزود: برنامه هایی برای حمایت از پناهندگان افغان در ایران داریم و می توانیم در این زمینه همکاری داشته باشیم. وی ادامه داد: حمایت یونیسف و برنامه جهانی غذا را داریم و هدف این است که دختران به مدرسه بروند و مهارت آموزی برای زنان فراهم شود.

معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده، در این دیدار با بیان اینکه ایران و آلمان می توانند همکاری خوبی در زمینه توانمندسازی اقتصادی زنان داشته باشند، گفت: تحریم ها اثرات منفی بر اقتصاد ایران داشته، اما زنان ایرانی از پا ننشسته اند.