آرشیو پنجشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۸، شماره ۷۰۸۱
حوادث
۱۲

قاتل 4 مرد در اردبیل اعدام شد

گروه حوادث: مرد جنایتکار که دو شهروند اردبیلی و دو مامور مرزبانی را در یک روز در منطقه بیله سوار به قتل رسانده بود صبح دیروز به دار مجازات آویخته شد.

این جنایت ها ساعت یک بامداد دوم اردیبهشت 93 در منطقه خروسلوی بیله سوار اردبیل و در سه راهی سایت صدا و سیما رخ داد. «حسین ولی نژاد» از درجه داران و «علی شجاع»، سرباز وظیفه ناجا هنگام گشت به دو خودروی پژو 405 و زانتیا در کنار جاده مشکوک شدند. با نزدیک شدن به خودروها مشخص شد راننده پژو پشت فرمان به قتل رسیده و جسد خونین دیگری نیز در کنار خودرو افتاده و هر دو آنها از فاصله نزدیک هدف شلیک گلوله قرار گرفته بودند.

دو مامور گشت با مشاهده این صحنه بلافاصله موضوع را گزارش کردند اما دقایقی از این تماس نگذشته بود که افراد ناشناسی از داخل یک خودروی زانتیا که در اطراف کمین کرده بودند با اسلحه کلاشنیکف به سمت ماموران شلیک کرده و هر دو را به شهادت رساندند. ضاربان پس از این تیراندازی، مامور گشت موتوری را که برای کمک آمده بود، مجروح کرده و سوار بر خودروی زانتیا متواری شدند.

در ادامه تحقیقات مشخص شد که عاملان جنایت از قاچاقچیان عتیقه بودند که چندی بعد شناسایی و دستگیر شدند و عامل اصلی جنایت پس از محاکمه به قصاص محکوم شد.

ناصرعتباتی، رئیس کل دادگستری اردبیل با تایید اجرای این حکم گفت: حکم این پرونده پس از بررسی های دقیق در دادگاه کیفری یک استان اردبیل صادر و در دیوان عالی کشور مورد بررسی دقیق قرار گرفت و تایید شد. این رای پس از انجام تشریفات قانونی به درخواست اولیای دم چهار مقتول صبح چهارشنبه به اجرا درآمد.