آرشیو پنج‌شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۸، شماره ۷۰۸۱
حوادث
۱۲

جزئیاتی از قتل یک زندانی در ندامتگاه فشافویه

گروه حوادث: وکیل پسر جوانی که شامگاه دوشنبه در ندامتگاه تهران بزرگ از سوی دو زندانی دیگر به قتل رسیده جزئیاتی از این جنایت را فاش کرد.

محمدهادی عرفانیان کاسب، وکیل علیرضا شیرمحمدعلی - مقتول- به ایرنا گفت: در بندی که علیرضا حضور داشت یک سلول انفرادی وجود داشته که دو قاتل در آن بودند. معلوم نیست آن شب چه اتفاقی افتاده که آنها بدون هیچ درگیری قبلی به علیرضا حمله کردند و با حدود 30 ضربه چاقو وی را به قتل رساندند.این وکیل دادگستری گفت: معمولا وقتی درگیری رخ می دهد یکی دو ضربه می زنند، ولی وارد کردن 30 یا 40 ضربه عجیب است. هنوز گزارشی از مسئولان زندان درباره این حادثه ارائه نشده است و به گفته خانواده علیرضا هیچ گزارشی در پرونده پزشکی قانونی نبوده است. عرفانیان همچنین درباره دادگاه تجدیدنظر مرحوم شیرمحمدعلی که قرار بود 18 تیر برگزار شود، گفت: من خیلی به این دادگاه امیدوار بودم، چون پرونده وی نکات زیادی از لحاظ حقوقی داشت که قابل بررسی بود.

من خیلی امیدوار بودم که شرایط به نفع ایشان تمام شود. او درباره علت انتقال این زندانی به زندان فشافویه اظهار می کند: جرم وی امنیتی-سیاسی بود چون قانون بر تفکیک زندانیان تاکید دارد، من نمی دانم چرا او را به زندان فشافویه منتقل کردند. به همین دلیل قبل از سال 98 به همراه یکی دیگر از هم بندی های خود اعتصاب غذا کردند، اما با قول مساعدت نماینده دادستان این اعتصاب غذا شکست.عرفانیان گفت: پیکر علیرضا شیرمحمدعلی صبح دیروز به خانواده اش تحویل شده است. علیرضا شامگاه دوشنبه از سوی دو زندانی به نام های حمیدرضا و محمد رضا که به جرم ارتکاب قتل و حمل مواد مخدر در زندان دوران محکومیت خود را می گذراندند در واحد یک بند سوئیت اندرزگاه 11 تهران بزرگ به قتل رسید.