آرشیو پنجشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۸، شماره ۵۴۰۵
حوادث
۱۹

شکنجه خیابانی زنان برای سرقت طلا

چهار عضو یک باند خشن که زنان را تا حد مرگ مقابل چشمان فرزندشان کتک زده و طلاهایشان را سرقت می کردند، بازداشت شدند.

به گزارش خبرنگار جنایی جام جم، چندی پیش زن جوانی با حضور در شعبه دوم بازپرسی دادسرای ناحیه 34 تهران از دو مرد سارق به خاطر سرقت طلاهایش شکایت کرد. با دستور بازپرس بهشتی، ماموران پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران تحقیقات را آغاز کردند. شاکی به افسر تحقیق گفت: چند قدم مانده به خانه ام در شرق تهران، راکبان موتورسیکلتی بعد از پرسیدن نشانی خانه ای، دوباره سمت من بازگشتند و بعد از کتک زدنم طلاهایم را دزدیدند.

بعد از این شکایت، زنان دیگری هم شکایت های مشابهی را در پلیس آگاهی مطرح کردند. یکی از آنها که از ناحیه پا دچار معلولیت بود به افسر تحقیق گفت: هنگام ظهر دخترم از سرویس مهدکودک پیاده شد و می خواستم با او به خانه برویم که دو مرد موتوسوار سمتمان آمدند. یکی از آنها مرا به دیوار کوبید و سارق دیگر چاقویی را زیر گلوی دخترم گذاشت. آنها طلاهایم را سرقت کرده و از محل گریختند.

در ادامه تحقیقات از شاکیان مشخص شد، متهمان عضو یک شبکه بزرگ سرقت هستند که به صورت دو نفره راهی محل های سرقت می شدند. سرانجام چهار نفر از متهمان دو روز پیش در خانه هایشان در شهرستان پاکدشت بازداشت شدند.رامین یکی از متهمان به افسر تحقیق گفت: هفته ای یک بار به تهران آمده و هر بار چهار سرقت خشن از زنان انجام می دادیم. تاکنون 200 فقره سرقت مرتکب شده ایم و من با سهم خود خودروی شاسی بلند و موتورسیکلت 50 میلیونی خریدم.

سه همدست متهم نیز در حالی به جرایمشان اعتراف کردند که از سوی 50 شاکی شناسایی شده اند. سرکرده و دیگر اعضای باند تحت تعقیب پلیس قرار گرفتند.