آرشیو پنجشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۸، شماره ۹۵۱۵
بین الملل
۹

رابرت استیل در گفت و گو با رسالت: اختلافات میان اعضای کاخ سفید جدی است

تحلیلگر مسائل امنیتی و سیاسی آمریکا معتقد است که اختلافات اعضای کاخ سفید بر سر ایران و دیگر مسائل جاری در نظام بین الملل کاملا جدی است.

رابرت استیل در گفت و گو با رسالت اظهار داشت : "اختلافات میان ترامپ و برخی اعضای حاضر در تیم سیاست خارجی آمریکا بر سر ایران جدی است. رئیس جمهور آمریکا به خوبی می داند که قدرت ایران با عراق و کشورهای دیگری که اتفاقا ما نتوانستیم بر آنها هم پیروز شویم، قابل مقایسه نیست. در چنین شرایطی بعید می دانم که ترامپ در دام دروغ ها و محاسبات نادرست افرادی مانند جان بولتون و مایک پمپئو گرفتار شود. تصو ر می کنم با توجه به شرایط حاکم بر حوزه امنیت و سیاست خارجی ایالات متحده آمریکا،امکان برکناری مشاور امنیت ملی و وزیر امور خارجه از سوی ترامپ وجود دارد. "

این افسر سابق سازمان سیا افزود: " جان بولتون در کسوت مشاور امنیت ملی ایالات متحده آمریکا،فردی بی مصرف و بی فایده بوده است. این قاعده در خصوص مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا نیز صدق می کند. دونالد ترامپ نیز این موضوع را درک کرده و مطمئن باشید که به خوبی نسبت به آن آگاه است! حتی ترامپ نسبت به نقش آفرینی و لابی های خاص جرد کوشنر داماد خود در حوزه سیاست خارجی آمریکا واقف است. کوشنر یک جنایتکار است و باید برنامه های وی برای خاورمیانه مهار و خنثی شوند. "