آرشیو پنج‌شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۸، شماره ۷۰۸۱
فرهنگی
۶

روی خط خبر

استودیو هورخش صاحب انتشارات شد

استودیو هورخش در ادامه فعالیت هایش در حوزه نشر موفق به کسب مجوز تاسیس انتشاراتی به همین نام شد. این استودیو در حوزه کمیک و انیمیشن فعالیت می کند.

یوسف جاوید درگذشت

یوسف جاوید بازیگر نام آشنای اردبیلی که مدتی به بیماری مبتلا بود دار فانی را وداع گفت، مراسم تشییع پیکر این هنرمند روز چهارشنبه از مقابل مجتمع فدک برگزار شد.

تشییع حسین صفاریان به آرامگاه ابدی

مراسم تشییع پیکر زنده یاد حسین صفاریان، عضو پیشکسوت انجمن بازیگران بدلکار سینما صبح چهارشنبه 22 خردادماه از ساختمان شماره دو خانه سینما به سمت قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) برگزار شد.

وسواس وزارت ارشاد بعد از رحمان 1400

ابراهیم عامریان (تهیه کننده سینما) از اکران فیلم «دینامیت» و ساخت قسمت سوم فیلم سینمایی «تگزاس» خبر داد. او درباره تاخیر در اکران «دینامیت» گفت: بعد از اتفاقاتی که برای فیلم «رحمان 1400» افتاد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کمی سختگیرتر شده و در حالی که ما قرار بود پروانه نمایش فیلم خود را در بهار بگیریم اما ارشاد دوباره اصلاحاتی به فیلم وارد کرد و ما نیز آن اصلاحات را انجام دادیم و در اولین زمان مناسب فیلم را اکران می کنیم.

حضور زوج هنرمند در یک نمایش

رضا ثروتی در نمایش «جنایت و مکافات»، رابطه عاشقانه راسکولنیکف با سونیا را با بازی گرفتن از مینا ساداتی و بابک حمیدیان به نمایش گذاشته است. این دو بازیگر که زن و شوهر هستند، روی صحنه توانسته اند رابطه ای باور پذیر را از دو شخصیت اصلی نمایش ارائه دهند.

روایت موسیقایی نادر مشایخی از زندگی پدرش

ارکستر ملی ایران در آیین نکوداشت زنده یاد جمشید مشایخی و با رهبری نادر مشایخی به روی صحنه می رود. در این رویداد اثر نادر مشایخی (فرزند جمشید مشایخی، آهنگساز و رهبر ارکستر) با نام «افسوس همه عمر دیر رسیدیم» توسط نوازندگان ارکستر ملی ایران و به رهبری نادر مشایخی به همراهی شاهنامه خوانی و موسیقی زورخانه اجرا می شود. این مراسم به همت فرهنگستان هنر و همکاری بنیاد رودکی، خانه سینما، بنیاد سینمایی فارابی، سازمان زیباسازی شهر تهران، موزه سینما و بنیاد آفرینش های هنری نیاوران روز دوشنبه 27 خرداد از ساعت 18 برگزار می شود.