آرشیو پنجشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۸، شماره ۵۴۰۵
صفحه اول
۱

اعلام حمایت مصر، امارات و اردن از عربستان سعودی در برابر پاسخ موشکی یمن

بعد از بحرین، سه کشور عرب دیگر از عربستان سعودی در برابر پاسخ موشکی امروز نیروهای یمن به فرودگاهی در جنوب عربستان سعودی حمایت کردند.

به گزارش فارس، کشورهای مصر، اردن و امارات متحده عربی در بیانیه های جداگانه ای پاسخ و حمله موشکی ارتش یمن به فرودگاه «ابها»، واقع در منطقه عسیر عربستان را محکوم کردند.

امارات مدعی شد که این حمله دلیل جدیدی بر «گرایش های خصمانه و تروریستی حوثی ها» است که به دنبال «ضربه زدن به ثبات در منطقه» است. در بین کشورهای محور سعودی، بحرین نیز پاسخ یمنی ها به تجاوزات سعودی ها را محکوم کرد ولی مدعی شد که حمله امروز با «سلاح ایرانی» صورت گرفته است. یگان موشکی ارتش و کمیته های مردمی یمن بامداد چهارشنبه یک موشک کروز (هدایت شونده) را به سمت فرودگاه منطقه ابها شلیک کرد و به گفته سخنگوی نیروهای مسلح یمن، موشک شلیک شده با دقت به هدف خود اصابت کرده است.

سرگرد یحیی سریع در نشست خبری خود بعد از این حمله گفت که موشک کروز به برج مراقبت فرودگاه مذکور اصابت و آن را نابود کرده است.

موشک کروزی که روز گذشته شلیک شده، 2500 کیلومتر برد دارد و خطای آن کمتر از یک متر و نیم است و می تواند سرجنگی ای به وزن 450کیلوگرم حمل کند. عربستان سعودی از زبان ترکی المالکی، سخنگوی ائتلاف سعودی و اماراتی به این حمله اذعان کرده ولی مدعی است که موشک به سالن فرودگاه و غیرنظامی ها اصابت کرده است. دولت نجات ملی یمن دو روز پیش در باره تداوم محاصره فرودگاه های یمن از جمله فرودگاه صنعاء به ائتلاف متجاوزان هشدار داده و گفته بود که دست آنها برای ضربه زدن به امنیت هوایی و از کار انداختن فرودگاه های امارات و عربستان سعودی باز است.