آرشیو پنجشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۸، شماره ۵۴۰۵
زندگی: ایران
۱۶
تکمیلی

حاشیه های سفیر پردردسر صنایع دستی

مرداد سال 96 بود که ساره بیات به عنوان سفیر فرهنگی صنایع دستی انتخاب شد تا مروج این صنعت در میان مردم و نسل جوان باشد. انتخاب این بازیگر البته از همان ابتدا با بازخوردهای منفی فعالان حوزه صنایع دستی مواجه شد و در آذر سال گذشته و با انتشار عکسی از وی که به جای لباس سنتی ایرانی، پالتو پوست روباه به تن داشت، به اوج خود رسید، تا آنجا که طوماری تهیه کرده و خواستار برکناری وی و انتخابی مناسب در این زمینه شدند.

محمودیان، معاون صنایع دستی: ساره بیات دیگر سفیر صنایع دستی نیست و اکنون به دنبال فردی هستیم که بتوانیم مبلغ فرهنگ و هنر باشد.

نرجس خاتون فیروزی، استاد سوزن دوزی اهل فارس: من بیش از آن که به عملکرد این بازیگر به عنوان سفیر صنایع دستی نقد داشته باشم از سازمان میراث فرهنگی گلایه دارم که بدون مطالعه و مشورت با جامعه هنرمندان صنایع دستی به چنین انتخابی دست زد. طبعا عملکرد بازیگری که هیچ سررشته ای از هنرهای اصیل ایرانی ندارد و حتی حضورش در نمایشگاه صنایع دستی با عینک آفتابی و گرفتن چند عکس محدود می شود، نشان می دهد علاقه ای هم به این حوزه ندارد و حتی در حدود دو سال گذشته هم تلاشی نکرده تا با هنرهای این حوزه و هنرمندان آن آشنا شود و ارتباط بگیرد.