آرشیو پنج‌شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۸، شماره ۲۲۲۱۳
حوادث
۱۰

4 نفر از شهرداران شیراز مقصران حادثه سیل شناخته شدند

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس گفت: نظر کارشناسی کمیته حقیقت یاب شورای شهر فاقد هرگونه اعتبار کارشناسی برای مرجع قضایی است.

به گزارش تسنیم از شیراز، حیدر آسیابی ، گفت: با توجه به تشکیل پرونده قضایی نسبت به موضوع و رسیدگی در شعبه 8 بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شیراز طبق قانون مرجع تعیین هیئت کارشناسی تنها مرجع قضایی ذیصلاح بوده و مبنای تشخیص مقصرین نیز نظر هیئت کارشناسی منتخب مرجع قضایی است.وی افزود: تذکر لازم از ناحیه دادستانی به کمیته مذکور داده خواهد شد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: با توجه به وصول نظریه هیئت پنج نفره کارشناسی چهار نفر از شهرداران ادوار مختلف شیراز هر کدام به میزان 25 درصد مقصر شناخته شده اند و نظریه هیئت کارشناسی در مرحله ابلاغ است. آسیایی افزود: در نظریه هیئت کارشناسی تعیین شده از سوی مرجع قضایی فقط شهرداری شیراز مقصر شناخته شده و در نظریه مذکور به جز شهرداری نامی از نهاد یا نهادهای دیگر به عنوان مقصر برده نشده است.

دادستان شیراز تصریح کرد: براساس نظریه هیئت کارشناسی سه نفره قبلی نیز دو نفر از شهرداران مقصر شناخته شده بودند که در نظریه هیئت پنج نفره تعداد مقصران به چهار نفر افزایش یافت.