آرشیو پنجشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۸، شماره ۲۲۲۱۳
حوادث
۱۰

دستگیری سرشاخه های شرکت هرمی در بانه

فرمانده انتطامی بانه گفت: در پی شکایت تعدادی از مالباختگان، برخی از سرشاخه های سایت شرکت هرمی وی کاپیتال در این شهرستان با هوشیاری ورصد اطلاعاتی پلیس شناسایی و دستگیر شدند.

سرهنگ رسول کرمی چگینی در گفت و گو با ایرنا از شهروندان درخواست کرد با توجه به پیگیری های جدی پرونده وی کاپیتال از طریق دستگاه قضایی از انجام تجمعاتی که باعث نارضایتی مردم در محلات می شود خودداری کرده و به شایعات توجه نکنند و اخبار و اطلاعات موثق را طریق مبادی ذی صلاح پیگیری کنند.

سایت شرکت هرمی وی کاپیتال یک شرکت سرمایه گذاری کانادایی است که در چند ماه اخیر توسط افرادی در بانه عضوگیری کرده و بیش از 100 سرشاخه (لیدر) داشته که با تبلیغات گسترده برای این سایت عضوگیری می کردند.

از تعداد مالباختگان و میزان سرمایه گذاری انجام شده در این شرکت هرمی آمار دقیقی در دست نیست اما برخی از منابع محلی می گویند: این سایت بیش از 50 هزار عضو در بانه داشته و سودهای نجومی به برخی از سرمایه گذاران و سرشاخه های اصلی پرداخت شده اما برخی از اعضا نیز سرمایه خود را از دست داده و مالباخته شدند.

برخی از شهروندان بانه ای برای عضویت و سرمایه گذاری در این سایت اموال و زیورآلات خود را فروخته و با وعده دریافت سودهای وسوسه انگیز در این سایت سرمایه گذاری کرده اند.

سایت وی کاپیتال از پنجشنبه هفته گذشته از دسترس خارج شده و اعضا به آن دسترسی ندارند و این سایت در آخرین پیام خود در سایت نوشته اینجا جای ایرانی ها نیست و از سایت خارج شوید. سایت شرکت وی کاپیتال سرشاخه های زیادی در سراسر کشور داشته اما بیشتر اعضای این سایت شهروندان بانه ای هستند که اکنون مالباخته شده اند.