آرشیو پنج‌شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۸، شماره ۲۲۲۱۳
اخبار کشور
۱۱

در دیدار با دبیر شورای امنیت ملی روسیه

شمخانی: ایران به کاهش تعهدات هسته ای ادامه می دهد

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان که در روسیه حضور دارد با همتای روس خود دیدار و گفت وگو کرد.

دریابان علی شمخانی و نیکلای پاتروشف دبیران شورای امنیت ملی ایران و روسیه چهارشنبه در دیداری دوجانبه پیرامون آخرین تحولات سیاسی و امنیتی منطقه و روند همکاری های دوجانبه و چندجانبه تهران و مسکو دیدار و گفت وگو کردند.

شمخانی در جریان این دیدار با قدردانی از همتای روس خود برای برگزاری موفق دهمین اجلاس مقامات عالی امنیتی پنج قاره جهان، تداوم همکاری های نزدیک و مشارکت جدی میان ایران و روسیه و سایر همسایگان افغانستان برای کمک به شکل گیری روند آشتی ملی در این کشور را مورد تاکید قرار داد و افزود: برگزاری دومین نشست مقامات عالی امنیتی همسایگان افغانستان که نیمه دوم سال جاری در تهران برگزار خواهد شد، فرصت مناسبی برای تسریع در روند کمک به ثبات پایدار در افغانستان خواهد بود.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با تبیین تصمیمات اتخاذشده از سوی ایران برای کاهش تعهدات خود در برجام که پاسخی به بدعهدی و بی عملی آمریکا و کشورهای اروپایی است اعلام کرد: ایران در چارچوب بندهای 26 و 36 برجام به صورت گام به گام کاهش تعهدات خود را برای مقابله با رفتار غیرقابل قبول طرف های مقابل که صرفا تامین کننده نفع یک جانبه است ادامه خواهد داد.

نیکلای پاتروشف دبیر شورای امنیت ملی روسیه نیز در این دیدار با قدردانی از حضور و سخنرانی مهم و جامع دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان در دهمین نشست امنیتی روسیه گفت: براساس دیدگاه شرکت کنندگان در نشست، سخنرانی جناب عالی در ردیف تاثیرگذارترین سخنرانی های ارائه شده بوده است.

وی با اشاره به نشست سه جانبه مقامات عالی امنیت ملی روسیه، آمریکا و رژیم صهیونیستی که به زودی در اسرائیل و با موضوع بررسی تحولات سوریه انجام خواهد شد اظهار داشت: نتایج این نشست را به جمهوری اسلامی ایران که شریک راهبردی ما در منطقه است ارائه خواهیم کرد.

دبیر شورای امنیت ملی روسیه ضرورت جلوگیری از مداخله غیرقانونی آمریکا در سوریه و متوقف سازی برخی اقدامات نظامی اسرائیل در این کشور را مورد تاکید قرار داد و اضافه کرد: اقداماتی که می تواند به بحران جاری در سوریه دامن بزند به هیچ وجه مورد تایید روسیه نیست.

علی شمخانی برای شرکت در دهمین اجلاس بین المللی نمایندگان عالی امور امنیتی کشورها در شهر اوفای روسیه حضور یافته است.