آرشیو پنجشنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۸، شماره ۷۱۰۴
سیاسی
۲

در هجدهمین جلسه دادگاه مطرح شد

ردپای یک روحانی و رئیس دفتر رئیس اسبق مجلس در پرونده بانک سرمایه

گروه سیاسی: پای یک «روحانی» و «رئیس دفتر رئیس ادوار مجلس» هم به پرونده عریض و طویل بانک سرمایه باز شد. پرونده ‏ای که 400 متهم را در خود جای داده، بدون اینکه حتی یک نفر از آنان سابقه کیفری داشته باشند، به قسمت‏ های جالب‎تر ماجرا هم رسیده است. در هجدهمین جلسه رسیدگی به این پرونده که با حضور نماینده سازمان بازرسی کل کشور برگزار شد، او از انتخاب فردی به عنوان ناظر در بانک سرمایه گفت که انگار فرد سرشناسی هم است: «متهم ضیایی تمام واقعیت ها را بیان نمی کند.

شخصی که آقای خانی (مدیرعامل سابق بانک سرمایه) به عنوان ناظر معرفی کرد، ضیایی با آن شخص پرداختی هایی داشته، آقای باقری (عضو هیات مدیره وقت بانک سرمایه) هم گفت ایشان در لواسان میهمانی هایی داشته است. به این فرد که خیلی در کشور ادعا دارد، عرض می کنم که بزودی در دادگاه ویژه روحانیت علیه شان اعلام جرم خواهم کرد.»

دیروز نماینده دادستان تهران هم در ادامه جلسه دادگاه از فرد سرشناس دیگری نام برد که از مسئولان بانک رشوه دریافت کرده است. به گزارش ایسنا، رسول قهرمانی گفت: «متهم ضیایی اعلام کرده مبلغ 10 میلیارد و 700 میلیون تومان به آقای درویش نوری، رئیس دفتر یکی از روسای ادوار مجلس که از محل رشوه بوده است پرداخت کرده.»

در این لحظه قاضی مسعودی مقام از متهم ضیایی پرسید که «این 10 میلیارد و 700 را به چه کسی دادید؟» که او پاسخ داد و گفت: به امثال هدایتی پرداخت شده است و چک در وجه آقای درویش نوری بوده است. در ادامه این جلسه قاضی مسعودی مقام از پرویز احمدی، دیگر متهم خواست تا نسبت به عنوان اتهامی دفاعیات خود را بیان کند که احمدی از پرداخت حقوق نجومی به خود این گونه روایت کرد: «وقتی به بانک سرمایه رفتم، می‎گفتند به مدیران قبلی 15 میلیون تومان حقوق می دادیم اما به شما 60 یا 70 میلیون می دهیم. گفتم همان 15 میلیون تومان را به من بدهید.» وی در پاسخ به سوال نماینده بانک مرکزی درباره ارقامی که به حسابش وارد شده بود، گفت: از این مبالغ بی‎اطلاعم. قاضی هم با خنده گفت: به این دلیل که زیاد پول به حسابتان می‎آید، بی‎خبرید؟ این حرف خنده حضار را در پی داشت.