آرشیو پنج‌شنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۸، شماره ۴۶۵۲
بازار دیجیتال
۱۳
روی خط

جهرمی اعلام کرد: چهار شرط گران شدن اینترنت

منبع: مهر

وزیر ارتباطات گفته است که شرکت های اینترنتی در صورتی که به چهار شرط ما در زمینه افزایش کیفیت سرویس و سرمایه گذاری عمل کنند، قیمت اینترنت مورد تجدیدنظر قرار می گیرد. به گزارش خبرگزاری مهر، محمدجواد آذری جهرمی بعدازظهر روز سه شنبه در حاشیه بازدید از نمایشگاه شرکت های دانش بنیان و استارت آپ های فضایی در مورد پیشنهاد افزایش 50 درصدی قیمت اینترنت که از سوی شرکت های اینترنتی عنوان شده است، گفت: من چهار شرط را برای تجدید نظر در قیمت اینترنت اعلام کرده ام که در صورتی که شرکت های اینترنتی این چهار شرط را برآورده کنند در قیمت اینترنت می توان تجدیدنظر کرد.

وی با اشاره به چهار شرط سرمایه گذاری، به روزرسانی تکنولوژی، استفاده از تولیدات داخلی و ارائه کیفیت خوب سرویس گفت: این کارها باید انجام شود، اما تاکنون اتفاق نیفتاده است. البته این شرکت ها می گویند که اگر بخواهند در این حوزه سرمایه گذاری کنند، باید ببینند چارچوب بازگشت سرمایه از نظر اقتصادی چگونه است. جهرمی گفت: در این زمینه در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برای آنها باز است و می توانند در این خصوص مذاکره کنند. وی در مورد اینکه آیا مستنداتی از سوی این شرکت ها با توجه به جلسه رگولاتوری با شرکت های اینترنتی به وزیر ارتباطات رسیده است، افزود: هنوز مستنداتی مبنی بر دلایل پیشنهاد تغییر تعرفه از سوی اپراتورها به من ارائه نشده است.

وزیر ارتباطات در مورد مزیت توسعه ارز دیجیتال در کشور نیز گفت: ظرفیت تولیدی مجموعه نیروگاه های کشور حدود 72 هزار مگاوات برآورد می شود که این ظرفیت هیچ گاه در پیک مصرف نمی شود. به همین دلیل این ظرفیت نیروگاهی کشور در ساعات غیر پیک آزاد است و می تواند در حوزه استخراج ارز دیجیتال مورد استفاده قرار گیرد. وی گفت: این موضوع باعث درآمدزایی برای صنعت برق می شود، اما مستلزم آن است که استخراج ارز دیجیتال دارای ضوابط و مقررات شود. جهرمی با بیان اینکه سیاست گذاری در عرصه استخراج ارز دیجیتال با وزارت نیرو است، گفت: جنس استخراج ارز دیجیتال یعنی صادرات برق به صورت مجازی است و اگر در این مساله سیاست گذاری وزارت نیرو پیاده سازی شود و استخراج با ضوابط صورت گیرد، شاهد درآمد مازاد در صنعت برق خواهیم بود که امروز با مشکلات متعددی در حوزه اقتصادی مواجه است.