آرشیو پنجشنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۸، شماره ۴۶۵۲
فرهنگ و هنر
۱۴

هفت هنر جهان

«وودی آلن»: بازنشسته نخواهم شد

ایسنا : «وودی آلن» کارگردان کهنه کار سینمای جهان اعلام کرد تا زمانی که بتواند روی کارش تمرکز کند هرگز به بازنشستگی فکر نمی کند و گفته احتمالا روزی در حال ساخت فیلم خواهم مرد.

«آلن» که قصد دارد جدیدترین فیلمش را در اسپانیا مقابل دوربین ببرد در یک نشست خبری در شهر سن سباستین درباره پروژه جدید سینمایی اش گفت: می خواهم با این فیلم جدید دیدگاهم را درباره شهر سن سباستین با مردم جهان به اشتراک بگذارم، همان کاری که پیش از این درباره شهرهای پاریس، بارسلون، رم و نیویورک نیز انجام داده ام. داستان فیلم نیز درباره زوجی است که به جشنواره فیلم سن سباستین اسپانیا می روند و در آنجا با اتفاقاتی رو به رو می شوند. فیلم «یک روز بارانی در نیویورک» آخرین ساخته «آلن» که در سال 2018 به پایان رسید به سبب فسخ قرارداد کمپانی آمازون با این کارگردان، در نهایت به کمپانی ایتالیایی «لاکی رد» رسید و احتمالا رونمایی این فیلم در جشنواره ونیز پیش رو خواهد بود. آلن پیش از این به خاطر برخی اتهام های اخلاقی در کشورش یعنی آمریکا طرد شده بود. او مدتی است که دور از مجامع سینمایی آمریکا و عمدتا در کشورهای ایتالیا و اسپانیا به فعالیت فیلمسازی اش ادامه می دهد. این فیلمساز شناخته شده در واکنش به درخواست منتقدانش برای بازنشستگی بر ادامه کار تا آخر عمر تاکید کرد.

آنجلینا جولی با «مالفیسنت» به سینما بازگشت

خبرآنلاین : نخستین تصاویر از بازگشت بازیگر معروف هالیوودی به بازیگری در سینما بعد از سه سال منتشر شد.

آنجلینا جولی که در سال 2016 از برد پیت جدا شده بود، گفته بود که پس از این جدایی از بازیگری در سینما نیز خداحافظی می کند اما گویا این تصمیم او دوام نیاورده و حالا او با فیلم «مالفیسنت» که ادامه ای بر نسخه اول این فیلم با بازی آنجلینا جولی است، دوباره به سینما بازگشته است. علاوه بر آنجلینا جولی بازیگرانی همچون ال فانینگ، میشل فایفر، اد اسکرین، سم رایلی، هریس دیکینسون، ایملدا استنتون، جونو تیمپل، لسلی منویل و چیویتل اجیوفور در نسخه دوم مالفیسنت به ایفای نقش پرداخته اند.