آرشیو پنج‌شنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۸، شماره ۵۴۲۸
حوادث
۱۹

تایید حکم قصاص قاتل مدیرمسوول

مرد خشن که مدیرمسوول یک نشریه را به خاطر درگیری بر سر مشکلات ساختمان کشته بود دیروز در برابر حکم قطعی قصاص، دیه و پنج سال زندان قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار جام جم، رسیدگی به این پرونده از 20 اردیبهشت 96 به دنبال مرگ مشکوک مردی میانسال در دستور کار ماموران کلانتری12 یوسف آباد قرار گرفت. بررسی ها نشان می داد، مقتول مجید 50 ساله است که در جریان نزاع و درگیری با مرد همسایه بر اثر ضربه چاقو به سینه اش به قتل رسیده است. در اولین گام از تحقیقات مشخص شد ضارب به نام مهدی 45 ساله بعد از حادثه متواری شده، اما دو متهم دیگر که برادر و برادرزاده او بودند، دستگیر شدند. با تکمیل تحقیقات روشن شد مقتول مدیرعامل نشریه شمارش بوده و در طبقه چهارم ساختمان سکونت داشته است. او مدتی قبل بر سر احداث اتاقکی در پارکینگ ساختمان با مرد همسایه اختلاف داشته و علت درگیری روز حادثه نیز همین موضوع بوده است. سرانجام ماموران متهم را پنج ماه بعد از حادثه در مخفیگاهش در باغی در غرب تهران، شناسایی و دستگیر کردند. متهم با انکار قتل گفت: وقتی با مقتول درگیر شدم، برادرش و برادر همسر او دخالت کردند و مرا کشیدند. وقتی برگشتم دیدم چاقو در سینه مقتول فرورفته است ولی نمی دانم چطور این اتفاق افتاد.

در حالی که مهدی منکر قتل بود برایش به اتهام قتل کیفرخواست صادر شد و او پای میز محاکمه ایستاد. در جلسه رسیدگی به این پرونده که در شعبه دوازدهم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی تولیت و با حضور دو مستشار برگزار شد اولیای دم که پدر و مادر و دو دختر مقتول بودند درخواست قصاص کردند. متهم نیز اظهارات سابق خود را تکرار کرد. در پایان جلسه هیات قضایی وارد شور شد و با توجه به مدرک های موجود در پرونده مهدی را به قصاص، پرداخت دیه و پنج سال زندان و برادرزاده اش را نیز به زندان محکوم کرد. دیروز این حکم در شعبه 2 دیوان عالی کشور مهر تایید خورد و قطعی شد.