مروری بر نانوکامپوزیت ها

پیام:
چکیده:
مقدمه
کامپوزیت رزین های دندانی همان گونه که از نامشان پیدا است موادی کامپوزیت یا مرکب از مواد آلی و غیر آلی هستند. ساختار اصلی کامپوزیت های دندانی را پلیمرها، فیلرهای غیر آلی و آلی، آغاز کننده و فعال کننده تشکیل می دهند علاوه بر این عواملی به عنوان سایلن نیز برای ایجاد اتصال پایدار شیمیایی بین دو فاز آلی و غیر آلی به سطوح فاز غیر آلی یا فیلر افزوده می گردند. هدف از این پژوهش، مروری بر ساختار شیمیایی کامپوزیت های دندانی با نگاه ویژه به ساختار کامپوزیت های جدید و نانوکامپوزیت ها می باشد.
مواد و روش ها
این مطالعه مروری با جستجو در منابع کتابخانه ای و سایت اینترنتی PubMed، ISI Web of science در بین سال های 1985 تا 2010 و با استفاده از کلید واژه های کامپوزیت دندانی، نانوکامپوزیت و ساختار شیمیایی جمع آوری و تدوین شد.
یافته ها
در دهه اخیر در ساختار شیمیایی کامپوزیت های دندانی تحول زیادی ایجاد شده است. تحولات جدید مانند نانوکامپوزیت های آزاد کننده کلسیم- فسفات و فلوراید، و نیز کاربرد فرایند های نانوملکولی برای ساخت مینای دندانی با استفاده از نانورادها، نانواسفرها و آملوژنین می باشد.
نتیجه گیری
با شناخت تحولات جدید که در ساختار شیمیایی کامپوزیت دندانی در بسیاری از مواد جدید ایجاد شده است، می توان رفتار بالینی این نوع کامپوزیت ها را بهتر و دقیق تر ارزیابی نمود. به نظر می رسد تحولات جدید تاثیرات مهمی بر رفتار بالینی کامپوزیت های جدید داشته باشند که نیازمند تحقیقات آینده است.
زبان:
فارسی
در صفحه:
269
لینک کوتاه:
magiran.com/p1031036 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!