چگونگی ورود به بازارهای جدید با استفاده از تاثیر خدمات اقتصادی دولت سیار در صنعت توریسم (مطالعه موردی: منطقه آزاد کیش)

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (بدون رتبه معتبر)
چکیده:
هدف پژوهش: سازمان هایی که به صورت کامل فناوری اطلاعات و ارتباطات را در بخش بازاریابی خود به کار بستند قادر به رقابت اثر بخش تری بوده اند. فناوری اطلاعات و ارتباطات به عنوان منبعی جهت نوآوری در خدمت و محصول نیز در نظر گرفته می شود و همچنین به خاطر توانایی بالاتر در اداره حجم های بیشتری از داده ها با سرعت های بالاتر، سبب بهبود کارآیی وظایف بازاریابی و فرآیند تصمیم گیری شده اند.
این تحقیق به منظور یافتن مناسب ترین و کاراترین خدمات قابل ارائه دولت سیار برای حوزه توریسم در منطقه آزاد کیش انجام گرفته است. به بیانی دیگر هدف از انجام این تحقیق انجام تحقیقات بازار و بررسی خدمات اقتصادی دولت سیار برای صنعت توریسم می باشد. که این امر سبب خواهد شد تا مدیران و تصمیم گیران حاضر در منطقه آزاد کیش، از اولویت ها و نیازهای منطقه در این حوزه آگاهی یافته و تصمیمات مناسب تری را اتخاذ نمایند.
روش پژوهش: روش انجام این پژوهش بر اساس هدف، کاربردی و بر حسب نوع و ماهیت داده های مورد استفاده، توصیفی می باشد. همچنین اکثر اطلاعات و داده های مورد نیاز به صورت کیفی بوده که با مصاحبه و پرسشنامه به دست آمده است.
در این تحقیق جامعه آماری مدیران، کارشناسان و ذینفعان صنعت گردشگری در منطقه آزاد کیش می باشند. با بررسی های انجام شده و آمارهای اخذ شده از سازمان منطقه آزاد کیش، در حال حاضر حدود 120 شرکت فعال زیرمجموعه صنعت توریسم مشغول به فعالیت هستند که در حدود 412 نفر مدیر و کارشناس شاغل می باشند.
نتایج و کاربردهای مدیریتی پژوهش: با بررسی و مطالعه تطبیقی خدمات سیار ارائه شده در دنیا و مطابقت آن با نیازها و امکانات منطقه آزاد کیش، خدماتی که در حوزه اقتصادی قرار داشته، انتخاب و مورد سنجش مخاطبین آن قرار گرفته شد. در انتها 14 خدمت به دست آمده به ترتیب اولویت فهرست شده است. دریافت پیامک هشدار جهت یادآوری برخی از فعالیت ها، خدمات فروش بلیط هواپیما به صورت سیار و پرداخت عوارض و هزینه های شرکت به صورت سیار سه خدمت پراهمیت تر در این زمینه پیشنهاد شده اند.
با مشخص شدن مهم ترین و پرکاربردترین خدمات اقتصادی دولت سیار، مدیران و تصمیم گیران در منطقه آزاد کیش بیش از پیش با نیازهای و اولویت های این منطقه آشنا شده و خواهند توانست بر اساس اهمیت و اولیت به ارائه این خدمات بپردازند.
نوآوری پژوهش: دولت سیار مبحث به نسبت جدیدی است که پس از دولت الکترونیک در دنیا مطرح شده است. خدمات، امکانات و نحوه استفاده از این خدمات در بخش های مختلف مورد بررسی قرار گرفته است. در کشور ما هنوز تحقیقات مناسبی در زمینه خدمات دولت سیار در صنعت توریسم صورت نپذیرفته است. لذا این تحقیق جز اولین تحقیقاتی است که در زمینه بازاریابی دولت سیار و صنعت توریسم در کشور صورت گرفته و منطقه آزاد کیش به عنوان اولین منطقه آزاد مورد بررسی در این زمینه بوده است.
زبان:
فارسی
در صفحه:
105
لینک کوتاه:
magiran.com/p1045899 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!