نقش شایستگی مدیران در اثربخشی مدیریت (مطالعه موردی در شرکت مخابرات استان قزوین)

پیام:
چکیده:
در پژوهش حاضر به بررسی تاثیر شایستگی های مدیران در اثربخشی مدیریت در شرکت مخابرات استان قزوین بر اساس مدل بویاتزیس و شرودر و لوتانز پرداخته شده است. شایستگی های مدیران در دو بعد فردی شامل دانش و معلومات حرفه ای، مهارت ها، ویژگی های شخصیتی و نگرش و بینش و بعد اجتماعی که شامل اعتبار حرفه ای و اعتبار عمومی می باشد، و همچنین اثربخشی طبق الگوی لوتانز با دو معیار رضایت شغلی کارکنان و تعهد کارکنان مورد سنجش قرارگرفته است. هدف از این بررسی تجربی، پاسخ به سوال ذیل است: آیا شایستگی های مدیران بر اثر بخشی مدیریت تاثیر می گذارد؟ در تحقیق حاضر جامعه آماری، کلیه کارکنان شرکت مخابرات استان قزوین است که تعداد آنها 267 نفر می باشد. روش نمونه گیری استفاده شده برای کارکنان به صورت نمونه گیری طبقه ای با تعداد نمونه 60 نفر می-باشند. روش تحقیق به کار گرفته شده در این پژوهش کاربردی، توصیفی - همبستگی است.
نتایج حاصل از اجرای تحقیق نشان می دهد که بین شایستگی فردی و اجتماعی مدیران و اثربخشی مدیریت همبستگی وجود دارد و همچنین بین تمام متغیرهای ابعاد شایستگی های مدیران (بعد فردی و بعد اجتماعی) و اثربخشی آنان همبستگی معناداری وجود دارد، بین مهارت های مدیریتی، ویژگی های شخصیتی و نگرش و بینش مدیران با اثربخشی همبستگی معناداری مشاهده نگردید، اولویت بندی تاثیر هر کدام از زیر شاخص های متغیرها نیز مشخص شده است.
زبان:
فارسی
صفحات:
57 تا 68
لینک کوتاه:
magiran.com/p1059368 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!