امنیت انتظامی و سند چشم انداز 1404

چکیده:
امنیت انتظامی، ایجاد وگسترش حالتی است که در آن منافع و ارزش های حیاتی جامعه در برابر تهدیدهای موجود حفظ و تامین می گردند.
هدف این مطالعه بررسی جایگاه امنیت انتظامی از طریق تبیین مقوله های امنیتی و تعیین اولویت های ناجا در تامین نظم و امنیت اجتماعی برای تحقق اهداف راهبردی کشور در سند چشم انداز 1404 است بنابراین دو سوال اصلی برای جهت دهی پژوهش طرح گردید:1- مقوله های امنیت انتظامی در تحقق اهداف سند چشم انداز 1404 چیست؟
2- اولویت های ناجا در تحقق اهداف سند چشم انداز کدامند؟ تحقیق از نوع توصیفی تحلیلی است و نظر خبرگان با روش دلفی جمع آوری و به وسیله روشAHP تجزیه و تحلیل شده است.
نتایج حاکی است: الف- امنیت انتظامی به عنوان بخشی از امنیت داخلی در ابعاد امنیت انسانی، فردی و جمعی قابل تفسیر است و هر آنچه در حوزه این ابعاد، تامین کننده امنیت آحاد جامعه باشد از ضرورت های تحقق اهداف سند چشم انداز خواهد بود و می تواند وظیفه و ماموریت اصلی نیروی انتظامی را در جامعه تعریف کند؛ب- مهم ترین اولویت ناجا در تحقق اهداف سند چشم انداز تولید، حفظ و توسعه ابعاد امنیت انتظامی از طریق شناسایی شاخص های مرتبط با این ابعاد است و به منظور ایجاد بسترهای امن برای فعالیت های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جامعه نیازمند بهره گیری از کارکردهای جدید حرفه پلیسی است.
زبان:
فارسی
در صفحه:
113
لینک کوتاه:
magiran.com/p1080460 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!