صرفه جویی در مصرف انرژی با استفاده از لوله های جی آر پی (فایبرگلاس)

نویسنده:
چکیده:
بر اساس مدارک ارائه شده توسط سازمان بهره وری انرژی ایران (سابا)، دلایل بالا بودن مصرف انرژی در ایران شامل مواردی از قبیل رشد جمعیت، ورود وسائل و لوازم جدید مصرف کننده انرژی، عدم رعایت الگوهای صحیح مصرف انرژی، رشد نسبی بخش صنعت، فرسودگی برخی صنایع، ورود تجهیزات غیراستاندارد به کشور، استفاده از وسایل و لوازم پرمصرف و... می باشد.
به منظور بررسی راهکارهای عملی کاهش و بهینه سازی مصرف انرژی، تا به حال نسبت به برگزاری همایش ها، سمینارهای مختلف، کارگاه های آموزشی، دوره های مدیریت انرژی، انتشار بولتن و مقالات علمی در عرصه بهینه سازی مصرف انرژی از طرف متولیان مربوطه بالاخص وزارت نیرو و صنایع اقدام شده است که نتایج این حرکت فرهنگی منجر به کاهش نسبی مصرف انرژی و مجموعه اقدامات دیگر از قبیل نصب سیستم های هوشمند، حمایت از استفاده از لامپ های کم مصرف، عایق کاری دیواره های خارجی و سقف ساختمان، استفاده از پنجره های دوجداره و بالاخره تعمیم برچسب انرژی برای سایر لوازم مصرف کننده انرژی در کشور بوده است، ولیکن متاسفانه علی رغم اقدامات انجام شده، همچنان مصرف انرژی در کشورمان نسبت به میانگین جهانی حدود 2 برابر بوده و باید در سایر عرصه های دیگر اطلاع رسانی و آگاه سازی نمود. یکی از این مقوله هایی که بررسی و کار کارشناسی زیادی را می طلبد، مبحث بهینه سازی مصرف انرژی در خطوط انتقال آب و سیالات دیگر در قالب استفاده از لوله های کم مصرف می باشد، لذا این مقاله به لزوم بازنگری در انتخاب لوله های با ضریب زبری کم، مانند لوله های جی آر پی با ذکر مستندات علمی و فنی مربوطه می پردازد.
زبان:
فارسی
در صفحه:
39
لینک کوتاه:
magiran.com/p1114531 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!