مرور کوتاه برخی و ب سایت های فعال سبک زندگی اسلامی براساس شاخص های وبومتری

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
مقدمه

سبک زندگی اسلامی حیط هی بسیار وسیع و جامعی از جنب ه های گوناگون و پیچیده ی زندگی انسان امروزی را شامل می شود. این پژوهش در راستای گردآوری و بررسی سیستماتیک برخی از و بسای تهای فعال در حوزه سبک زندگی اسلامی به توصیف و تحلیل برخی موارد در کشورهای مختلف پرداخت هاست. واقعیت تلخ این است که انسان اسیر مدرنیته و توسعه یافته از سبک زندگی الهی که در آن روح و جسم سالم باشد دور افتاد هاست. در راستای تولید علم در سبک زندگی اسلامی با محوریت سلامت، م یبایست با آگاهی از پژوه شهای علمی که در سایر کشو رها در این موضوع صورت گرفت هاست، نقاط ضعف و قوت خود را شناخت. هدف این تحقیق نقد و بررسی سبک زندگی اسلامی در و بسایت ها و شناسایی جایگاه ایران در آن است..
شواهد: در این مطالعه با بهره گیری از وب سایت ها به بررسی سیستماتیک سایت های فعال در زمینه سبک زندگی اسلامی پرداخته شده است. منابع به دست آمده به روش آمار توصیفی و تحلیل محتوا دسته بندی و تحلیل شد..

یافته ها

از میان 28 وب سایت مورد بررسی، در کشورهای آمریکا، هند، عربستان، ترکیه، ایران، محورهای اصلی مطالعات شامل تعریف سبک زندگی اسلامی، انگیزه های ترویج سبک زندگی اسلامی، توسعه ی سبک زندگی اسلامی و تاثیر سبک زندگی اسلامی بر نظام اجتماعی در کشورهای اسلامی بود..

نتیجه گیری

یافته های به دست آمده نشان می دهند که تعریف یکسان سبک زندگی اسلامی در سایت های مختلف و انگیزه های ترویج سبک زندگی اسلامی و نوع نگرش به آن متنوع، مختلف و گوناگون می باشد. با این وجود، حجم وسیعی از محتوای مربوط به وب سایت های مورد بررسی مربوط به منافع و ملزومات بکارگیری سبک زندگی اسلامی بود. در نهایت، می توان گفت موضوع سبک زندگی اسلامی با توجه به سیاست ها و برنامه های هر یک از کشورهای مورد بررسی متفاوت بود بنابراین انجام یک مرور نظام مند ادبیات پژوهش به طور جامع میان کشورهای اسلامی به منظور روشن شدن واقعیت مساله، لازم و ضروری به نظر می رسد..

زبان:
فارسی
در صفحه:
5
لینک کوتاه:
magiran.com/p1171775 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!