سیستم های یکپارچه اطلاعات بیمارستانیHIS

چکیده:
در اداره بیمارستان انواع با طیف گسترده ای از فعالیت ها به انجام می رسد، بنابراین کاربرد تکنولوژی ممکن است در آن مورد استفاده فراوانی داشته باشد. کامپیوتر قادر است تا الگوهای جدید تصمیم سازی را ایجاد کرده و انواع تازه ای از تصمیمات، که هرگز بدون آن به سهولت بدست نمی آمد را پدید آورند. با کاستن از اطلاعات زاید و با توجه و دقت استفاده از کامپیوتر یک فرصت عالی برای بیمارستاانها فراهم می سازد، تا بهره وری عملیات را بهبود بخشیده، هزینه را کاهش دهند. ارائه تکنولوژی اطلاعات در محیط بیمارستان، نیازمندی روز افزون به داده های دقیق و بهنگام از منابع مختلف، نوآوری های تکنولوژی و آگاهی روز افزون به یکپارچه سازی سیستم اطلاعاتی در زیر چتر سیستم اطلاعات بیمارستانی را همسو نموده است. صرف مقدار داده ها در عملیات بیمارستانی نیاز بکارگیری یک سیستم تجزیه تحلیل و بازیابی داده های مدیریتی و مربوط به بیمار را مطرح می سازد؛ خلاصه کردن داده ها در قالب گزارشات، ممیزی و بازنگری های کاربردهای اجرائی و پزشکی را تسهیل می کند. توانائی در ذخیره و بازیابی دقیق، بهنگام و مستمر داده ها، گزارش موثر آن و امکان تبدیل داده ها برای کاربردهای دیگر در محیط بیمارستان برای اعمال یک مدیریت کارآمد بیمارستانی و مراقبت موثر از بیمار بسیار ارزشمند است.
سیستم اطلاعات بیمارستانی (HIS): HIS اطلاعات مورد نیاز را برای هر یک از سطوح مدیریت در زمان مقتضی، به شکل مطلوب و مکان مناسب فراهم می سازد، تا تصمیماتی موثر، کار آمد و اثر بخش اتخاذ شوند. HIS نقش حیاتی در برنامه ریزی، راه اندازی، سازماندهی، نظارت و کنترل عملیات زیر سیستم های بیمارستانی دارد. بنابراین فرایند سازمان مراقبت از بیمار را با ارزیابی داده ها و ارائه توصیه های HIS دهی هم افزا را با خود به ارمغان می آورد. مراقبتی ارتقاء بخشیده، و به بیمارستان توان بازنگری در جریان عمل کیفیت و تناسب مراقبت را به جای مطالعه گذشته نگر ارزانی می دارد. اهداف سیستم اطلاعات بیمارستانی HIS در دستیابی به کارائی عملیاتی بیشتر و کنترل وظایف اطلاعات - گرا در زمینه های اجرائی و مراقبت از بیمار به بیمارستان یاری می رساند. سیستم اطلاعات مدیریتی یکپارچه با طراحی مناسب، سازگار با نیازهای اختصاصی یک بیمارستان خاص، می تواند بهره وری کارکنان بیمارستان را ارتقاء بخشیده، به هر یک از بخش ها و مراکز خدمت اجازه دهد تا پردازش اطلاعات خود را کنترل نموده و در کیفیت مراقبت از بیمار مشارکت کند.
زبان:
فارسی
صفحات:
15 تا 17
لینک کوتاه:
magiran.com/p1196431 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!