ارتباط بین بهره گیری از مهارتهای فردی مدیریت زمان با رضایت از نحوه گذران وقت در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان

پیام:
چکیده:
زمینه و هدف
بهره گیری از مهارت های فردی مدیریت زمان از مهم ترین مهارت های مورد نیاز هر دانشجو برای کسب موفقیت های علمی است. این پژوهش با هدف مطالعه ی میزان بهره گیری دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از مهارت های فردی مدیریت زمان و تعیین ارتباط آن با رضایت آنان از نحوه ی گذران وقت انجام شد.
روش بررسی
در یک مطالعه ی توصیفی- مقطعی در سال 1389 در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان 332 دانشجوی نمونه ی تحقیق به روش طبقه ای نسبتی و در طبقات به صورت تصادفی منظم انتخاب شدند. بهره گیری از مهارت فردی مدیریت زمان در چهار حیطه با استفاده از پرسشنامه بررسی شد. روایی و پایایی پرسشنامه ارزیابی شد.
یافته ها
دانشجویان از نظر بهره گیری از مهارت های فردی مدیریت زمان در حد متوسط به پایین بودند. در حیطه ی برنامه ریزی زمانی بهره گیری بهتر و در حیطه ی پایبندی به اجرای برنامه بهره گیری ضعیف تر داشتند. از نحوه گذران وقت رضایت نسبی داشتند. بین میزان بهره گیری دانشجویان از مهارتهای فردی مدیریت زمان و رضایت از نحوه ی گذران وقت ارتباط معنی دار وجود داشت. دانشجویان دانشکده ی توانبخشی بهره گیری بهتر و دانشجویان دانشکده ی بهداشت بهره گیری ضعیف تر داشتند. بهره گیری دانشجویان دختر بهتر از پسر بود.
نتیجه گیری
با توجه به بهره گیری متوسط به پایین دانشجویان از مهارت های مدیریت زمان، و ارتباط آن با رضایت شان، برنامه ریزی در جهت بهبود مهارت مدیریت زمان و بالتبع افزایش رضایت در میان دانشجویان ضروری به نظر می رسد
زبان:
فارسی
صفحات:
79 تا 88
لینک کوتاه:
magiran.com/p1218468 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!