بررسی محدودیت های حضور زنان در فضاهای عمومی شهری (مطالعه موردی: شهر شاهین شهر)

پیام:
چکیده:
فضاهای عمومی مهم ترین بخش شهرها را تشکیل می دهند. این فضاها، مکانهایی هستند که بیشترین برخوردها و کنشهای متقابل میان افراد در آنها به وقوع می پیوندد و شامل تمامی بخش هایی از شهرند که مردم به آنها دسترسی فیزیکی و بصری دارند.
استفاده و مناسب بودن فضاهای عمومی، موضوع مهمی است که باید در هر مطالعه ای که زندگی روزمره ی زنان و مردان را مد نظر قرار می دهد، مورد توجه قرار گیرد. محدودیت های تاثیرگذار بر حضور زنان در فضاهای شهری دامنه ی وسیعی از محدودیت های کالبدی – اجتماعی را در برمی گیرد. هدف از این مقاله بررسی محدودیت های حضور زنان در فضاهای عمومی شهر شاهین شهر می باشد. این پژوهش از لحاظ ماهیت و روش مبتنی بر رویکرد توصیفی- تحلیلی و براساس هدف از نوع کاربردی است. روش تحقیق ترکیبی از نوع میدانی و کتابخانه ای و تکنیک جمع آوری داده ها پرسشنامه ی محقق ساخته است. ضریب آلفای کرونباخ 876/0، بزرگتر از 7/0 است پس این پرسشنامه از اعتبار و پایایی برخوردار می باشد. جامعه ی آماری شامل زنان بالای 15 سال شهر شاهین شهر می باشد و برای برآورد حجم نمونه با استفاده از فرمول کوکران، تعداد 330 نفر انتخاب شده اند.
با توجه به نتایج به دست آمده می توان گفت بین ویژگی های فردی و برخی از عوامل ایجاد محدودیت در فضاهای عمومی شهر شاهین شهر ارتباط معنا داری وجود دارد.
زبان:
فارسی
در صفحه:
165
لینک کوتاه:
magiran.com/p1273557 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!