بررسی رابطه پایگاه اقتصادی، اجتماعی تماشاگران فوتبال با رفتارهای آشوبگرانه در فوتبال ایران دیدگاه آشوبگران و نیروی انتظامی

پیام:
چکیده:
موضوع این پژوهش «بررسی رابطه پایگاه اقتصادی، اجتماعی تماشاگران فوتبال با رفتارهای خشونت آمیز و آشوبگرانه در فوتبال ایران از دیدگاه آشوبگران و پلیس» می باشد که با هدف تبیین عوامل موثر پایگاه اقتصادی، اجتماعی بر رفتارهای خشونت آمیز و وندالیستیک و اوباشگرانه تماشاگران فوتبال، با روش تحقیق توصیفی تحلیلی مورد بررسی و تبیین قرار گرفته است. نمونه آماری شامل تعداد 100 نفر از پرسنل یگان ویژه تیپ امام خمینی ناجا که با روش نمونه گیری تصادفی ساده منظم انتخاب شده اند و تعداد 50 نفر از آشوبگران فوتبال لیگ برتر و جام حذفی سال 89-88 و 90-89 می باشد که با روش نمونه گیری تصادفی در دسترس انتخاب شده اند. این تحقیق با استفاده از ابزار پرسشنامه نشان می دهد، از دیدگاه آشوبگران و پلیس بین فرضیه اصلی تحقیق و متغیر وابسته رفتارهای خشونت آمیز و وندالیستیک و اوباشگرانه تماشاگران فوتبال رابطه وجود دارد. بین متغیر های مستقل سن، وضعیت تاهل، تحصیلات، وضعیت شغلی، شغل پدر، شغل مادر، تحصیلات پدر و مادر و میزان درآمد خانوار با رفتارهای خشونت آمیز و وندالیستیک و اوباشگرانه آن ها رابطه مستقیم و بین محل تولد، نوع منزل مسکونی و رفتارهای خشونت آمیز و وندالیستیک و اوباشگرانه آنان رابطه معناداری دیده نشد.
زبان:
فارسی
در صفحه:
79
لینک کوتاه:
magiran.com/p1294164 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!