بررسی تجربی و عددی جذب انرژی و تغییر شکل لوله های جدار نازک با هندسه مقاطع دایره و مربع تحت بار ضربه ای عرضی

پیام:
چکیده:
در این تحقیق به بررسی تجربی و عددی جذب انرژی و تغییرشکل لوله های جدار نازک با هندسه های مربعی و دایروی تحت بار ضربه ای عرضی پرداخته شده است. هدف از انجام این تحقیق بررسی اثر تغییر شکل هندسی برای لوله آلومینیومی بر میزان جذب انرژی و بررسی اثر وجود فوم درون آن جهت جذب انرژی بیشتر ناشی از ضربه ای عرضی می باشد. در بخش تجربی، ابتدا لوله هایی از جنس آلومینیوم به صورت تو خالی و توپر با فوم پلی اورتان تهیه شد و سپس آزمایش های شبه استاتیکی با نرخ بارگذاری ثابت و دینامیکی توسط دستگاه سقوط وزنه بر روی نمونه ها با انرژی های مختلف انجام گرفت و دیاگرام شتاب لحظه ای بر حسب زمان در هر آزمایش اندازه گیری گردید. در بخش عددی، شبیه سازی پدیده ی ضربه ی عرضی بر مقاطع جدار نازک با نرم افزار ABAQUS صورت گرفت. مقایسه نتایج تجربی و عددی نشان دهنده هم خوانی خوب (اختلاف کمتر از بیست درصد)میان این نتایج می باشد. در پایان چنین نتیجه گیری شد که با توجه به جنس سازه، در انرژی های بالا لوله مربعی نسبت به دایروی 50 درصد جذب انرژی ویژه بالاتر و لوله توپر نسبت به لوله توخالی 20 درصد جذب انرژی ویژه بالاتری دارد. میزان خیز در لوله توخالی و لوله دایروی همواره به ترتیب بیشتر از لوله توپر و لوله مربعی است.
زبان:
فارسی
صفحات:
75 تا 83
لینک کوتاه:
https://www.magiran.com/p1348197 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با ثبت ایمیلتان و پرداخت حق اشتراک سالانه به مبلغ 1,390,000ريال، بلافاصله متن این مقاله را دریافت کنید.اعتبار دانلود 70 مقاله نیز در حساب کاربری شما لحاظ خواهد شد.

پرداخت حق اشتراک به معنای پذیرش "شرایط خدمات" پایگاه مگیران از سوی شماست.

اگر مقاله ای از شما در مگیران نمایه شده، برای استفاده از اعتبار اهدایی سامانه نویسندگان با ایمیل منتشرشده ثبت نام کنید. ثبت نام

اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!