شناسایی عوامل تاثیرگذار بر تولید و استخراج ترکیبات آنتی اکسیدانی از تفاله سیب با استفاده از دو زیر واریته رایزوپوس اولیگوسپوروس

پیام:
چکیده:
تفاله سیب از محصولات جانبی کارخانه های فرآوری سیب به شمار می آید که می توان از آن ترکیبات زیست فعالی همچون مواد فعلی تولید کرد. در این مطالعه از دو زیر واریته رایزوپوس میکروسپوروس الیگوسپوروس جهت تولید مواد زیست فعال آنتی اکسیدانی در بستر تفاله سیب و پودر آب پنیر استفاده شد. همچنین تغییرات میزان ترکیبات فنولی کل و قدرت آنتی اکسیدانی این ترکیبات با استفاده از آزمون بازدارندگی رادیکال های آزاد دی پی پی اچ و اندازه گیری فاکتور محافظت آنتی اکسیدانی و شمارش کپک در 54 تیمار موردبررسی قرار گرفت. در هریک از این تیمارها تاثیر متغیرهایی از قبیل دمای گرمخانه گذاری در سه سطح 27،23و31 (درجه سلسیوس)،زمان گرمخانه گذاری در سه سطح 8،3 و13 روز و نسبت اختلاط تفاله سیب به پودر آب پنیر در سوبسترا در سه نسبت 50:50، 70:30، 90:10، بررسی شد. میزان تغییرات ترکیبات فنولی کل، درصد بازدارندگی رادیکال دی پی پی اچ، فاکتور محافظت آنت اکسیدان و شمارش کپک بسته به نسبت پودر تفاله به پودر آب پنیر، زمان گرمخانه گذاری، نوع کپک و دمای گرمخانه گذاری به ترتیب 12/11-1/6 معادل میلی گرم اسید گالیک در گرم ماده خشک، %2/95-%8/65، 55/1-18/1، 10^10*13/3-8^10*2/2محاسبه شد و حداکثر کارایی مربوط به رایزوپوس الیگوسپوروس زیر واریته 5287 می شد و مدت زمان گرمخانه گذاری نسبت به سایر متغیرها بیشترین تاثیر را روی پارامترهای اندازه گیری شده داشت.
زبان:
فارسی
در صفحه:
359
لینک کوتاه:
magiran.com/p1493066 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!